تاریخ: ۱۶:۰۸ :: ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
تردد روزانه بیش از ۴ هزار نفر مسافر داخلی و خارجی از مرز آستارا

مدیر پایانه مرزی آستارا از ورود و خروج روزانه بیش از ۴ هزار نفر مسافر داخلی و خارجی از مرز زمینی آستارا خبر داد.

منصور بابایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل پایانه مرزی آستارا با اشاره به افزایش تردد مسافر در مرز زمینی آستارا به ویژه تردد اتباع خارجی اهل کشور جمهوری آذربایجان، اظهارکرد: شهرستان مرزی بندر آستارا به علت واقع شدن در نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان از مهمترین و پرترددترین گذرگاه‌های مرزی کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد از مرز زمینی آستارا به اتباع جمهوری آذربایجان اختصاص دارد و در طول ماه‌های گذشته این ترددها افزایش داشته است، گفت: با توجه به تردد مسافرانی از کشورهای روسیه، گرجستان، ترکیه، عراق و… در کنار اتباع آذری، سعی شده که میزبان خوبی برای اتباع خارجی ورودی به کشورمان و همچنین ایرانیان مسافر در محل پایانه مرزی آستارا باشیم.

بابایی با اشاره به افزایش ۶۸ درصدی آمار مسافران ورودی به کشور و ۷۸ درصدی مسافران خروجی از کشور در سه ماهه نخست سال در این مرز، بیان کرد: در مجموع طی سه ماهه نخست امسال ۴۵۲ هزار و ۷۸۱ نفر مسافر داخلی و خارجی از مرز زمینی آستارا تردد کرده‌اند. مدیر پایانه مرزی آستارا افزود: تمامی امور مربوط به تردد مسافران داخلی و خارجی در پایانه مرزی آستارا ساماندهی شده و بر اساس استانداردها انجام می‌شود.

بابایی طرح جامع پایانه مرزی آستارا را از جمله اقدامات بسیار خوب در این پایانه عنوان کرد و گفت: زیبا سازی پایانه مرزی، بهسازی مسیر تردد کامیون‌ها در لاین خروج از کشور، نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور ۳۵۰ کاوا، ایجاد ۲۴ چشمه سرویس بهداشتی، ساخت نمازخانه در فاز دوم و جا به جایی پاسگاه پل مرزی در جهت توسعه پایانه مرزی آستارا را در دستور کار داریم و مطالعات فنی پروژه‌های مذکور آغاز شده است.

print

پاسخی بگذارید