گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۲:۲۳ :: ۱۳۹۸/۰۲/۱۳

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از ترسیم طرح توسعه هشت هزار و ۵۰۰ روستا از ابتدای سال ۹۷ تاکنون خبر داد و گفت: تا پایان برنامه ششم برای ۲۵هزار روستای بالای ۲۰ خانوار طرح توسعه و آمایش سرزمین تهیه می شود.

به گزارش اقتصادشمال ، محمد امید  در همایش آموزشی و توجیهی شوراهای اسلامی روستاهای گلستان در گرگان اظهار داشت: براساس راهبرد تعیین شده سالانه برای ۵هزار روستا این طرح تهیه و تمام محورها و اقدامات عمرانی روستابب در قالب آن اجرایی می شود.
وی همچنین گفت: یکی از اهداف شکل گیری شوراها برون سپاری مباحث مدیریتی از بدنه دولت به مردم است که لازمه تحقق بیشتر آن انجام اصلاحات در دامنه اختیارات و وظایف این بخش است.
به گفته وی، هدف قانونگذار در ارایه اختیارات به شوراها در مناطق روستایی نمود بیشتری داشته و خلا مسوولیت پذیری برخی ارگان های اجرایی در این حوزه ترمیم شده است.
وی اضافه کرد: شاید وسعت سرزمینی و جغرافیایی روستاها کمتر از شهرها باشد، اما چشم انداز ترسیم شده توسط قانونگذار در این مناطق بیشتر تحقق یافته است.
او یادآورشد که یکی از دلایل ملموس بودن روند توسعه و تحول در روستاها ایفای نقش واقعی تر شوراهای آن است.
امید گفت: تلاش شود با استفاده از راهکار های قانونی موجود دامنه نفوذ، اختیارات و تصمیم سازی شوراها در مدیریت شهرها گسترده تر شود.
وی همچنین به فعالیت های اشتغالزایی این معاونت اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال پایدار در روستاها تخصیص یافته و برای ۱۵۰ هزار روستایی فرصت شغلی ایجاد شد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ادامه داد که امیدواریم با استمرار و تقویت منابع این بخش رونق واقعی مناطق روستایی را شاهد بوده و معضلات اجتماعی همچون مهاجرت به شهرها کمتر شود.
ایرنا

print

پاسخی بگذارید