نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نمازجمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۱۷:۴۵ :: ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
ترور سردار سلیمانی باعث اتحاد میان کشورهای منطقه شد

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که اشاره به ترور سپهبد قاسم سلیمانی و شهادت وی ،متحد شدن کشورهای منطقه برای خروج نیروهای نظامی آمریکا ،حفظ همبستگی برای امنیت کشور و حملات موشکی سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی ،سقوط هواپیمای مسافربری اکراینی ،سقوط اتوبوس مسافربری و جان باختن عده ای از هموطنان  را از مهمترین بخش های این خطبه ها خواند.

امام جمعه  ساری:ترور سردار سلیمانی باعث اتحاد میان کشورهای منطقه شد

توسعه مازندران نیازمند وحدت و همدلی است

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لایینی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود : امروز ائتلاف مردمی منطقه ای بر محوریت مقاومت و نفرت از آمریکا شکل گرفته است و محبوبیت مقاومت بیشتر شده است .

وی با اظهار این که شهید سلیمانی با اجازه و دستور ولایت و رهبری ، جهاد با دشمن واقعی را انجام داد ، گفت : سپهبد قاسم سلیمانی ویژگی تقوا و جهاد با دشمن واقعی را با هم داشت .

امام جمعه ساری افزود : هرچقدر جهاد طولانی تر و زحمت آن بیشتر باشد ارزش ان بیشتر است و جهاد سپهبد سلیمانی چنین ویژگی داشت. ایشان چهار دهه حضور در جبهه و ۲ دهه سابقه جبهه به عنوان مدافع حرم را داشت .

وی با تشکر از حضور مردم ایران و عراق در تشیع جنازه شهدای مقاومت و برگزاری راهپیمایی ها در اقصی نقاط کشور ، افزود : مازندرانی ها نیز در این مراسم ها به خوبی شرکت کردند .

محمدی لایینی با اظهار این که مصوبه مجلس شورای مبنی بر انتقام سخت کافی نیست ، گفت : باید مصوبات قبلی در باره معاهدات خارجی را پس بگیرند .

وی از پارلمان عراق تشکر کرد و افزود : پارلمان عراق با مصوبه اخراج نیروهای آمریکایی ، نخستین گام در برخورد با این کشور انجام داد .

امام جمعه ساری همچنین با قدردانی از حمله موشکی به پایگاههای نظامی آمریکا در عراق ، گفت : در ماجرای موشک باران بزرگترین مرکز فرماندهی دشمن منهدم شد و می توانستیم تلفات بیشتری بگیرد و ۴۰۰ کشته و زخمی را داشت .

وی افزود  : بعد از ترور سپهبد شهید سلیمانی هم  رهبری و هم ترامپ سخنرانی و اعلام موضع کردند ولی مقایسه ۲ سخنرانی مقام معظم رهبری و ترامپ می بینیم که رییس جمهوری آمریکا با صدای لرزان حرف هایی را زد .

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام این که حضور باشکوه مردم در تشییع جنازه یک نوع رفراندوم است و مردم از یک شخصیت انقلابی تجلیل کردند ، گفت : موشک باران پایگاههای آمریکا برای دولت های منطقه این پیام را دارد که به آمریکا دلخوش نکنند، چرا که این کشور نمی تواند از خود دفاع کند تا اینکه به مسایل منطقه کمک کند .

در نماز جمعه امروز ساری ، ” رمضان پورقاسم ” به عنوان مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه این شهر معرفی شد. پیش از این مهدی مستشرق به مدت ۲۵ سال در این سمت فعالیت می کرد .

امام جمعه گرگان از انتقام سخت سپاه قدردانی کرد

هفته دولت بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد مسئولان است

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان اظهار داشت: این انتقام ارزشمند سپاه، دل مردم داغدار ایران پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی را شادمان کرد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری از سردار سلیمانی به عنوان فردی مخلص، شجاع و با تدبیر نام برد و گفت: شهادت این سردار و حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع جنازه وی، توطئه جداسازی مردم از نظام را که توسط دشمنان برنامه ریزی شده بود خنثی کرد.

خطیب نماز جمعه گرگان اضافه کرد: در پی موشک باران پایگاه نظامی عین الاسد، آمریکا ضربه مهلکی دریافت کرد و لازم است دستگاه دیپلماسی، دولت و کشورهای دوست در منطقه تلاش کنند تا نظامیان اشغالگر برای همیشه از منطقه خارج شود.

نورمفیدی در خصوص انتخاب سردار اسماعیل قاآنی به عنوان فرمانده جدید سپاه قدس هم گفت: امیدواریم سپاه قدس راه سردارسلیمانی را ادامه دهد.

امام جمعه گرگان همچنین جان باختگان جمعی از مردم کرمان در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی، سقوط هواپیمای اوکراین در تهران و حادثه سقوط اتوبوس تهران – گنبدکاووس را به خانواده مصیبت دیدگان تسلیت گفت.

امام جمعه رشت:سردار سلیمانی تاریخ ایران را رو سفید کرد

امام جمعه رشت: طرح معامله قرن، توطئه ای برای محو نام فلسطین است

آیت الله رسول فلاحتی روز جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: با توجه به شخصیت و منزلت سردار سلیمانی، باید در دانشگاه ها در خصوص این شهید والامقام مقاله و رساله سلیمانی شناسی نوشته شود.

وی افزود: گرچه ما این سردار بزرگ را از دست دادیم که فقدان این شهید بزرگوار ضایعه بزرگی برای ایران است اما بزرگترین پیام سردار به ملت ، اخلاص است و ما باید در کارهای خود اخلاص را مدنظر داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با قدردانی از سپاه پاسداران گفت: به سپاه تبریک می گوییم که دل همه ملت آزاده به ویژه ملت ایران را شاد کرد و توانست با موشک های ایرانی پایگاه نظامی آمریکا را مورد هدف قرار دهد که با این کار   آمریکا در جهان تحقیر شد.

وی ادامه داد: این کار سپاه  باعث شد تا مسلمانان منطقه باور کنند که در برابر قدرت پوشالی آمریکا می توانند بایستند و ما ثابت کردیم که مسلمانان قدرتمند هستند و می توان برابر زورگویی های آمریکا ایستادگی و جواب قاطعی به آن داد.

امام جمعه رشت بیان کرد: در یک قرن اخیر به ویژه پس از جنگ جهانی دوم در اکثر نقاط دنیا هیچ کشوری سابقه رویارویی با آمریکا را نداشته و هیچ کشوری نتوانست به آمریکا بگوید که اهداف نظامی این کشور را مورد هدف قرار می دهیم و سرانجام نیز این کار انجام شود اما ایران این اقدام را انجام داد تا به همه جهانیان ثابت کند که مقابل قدرت پوشالی استکبار می توان ایستادگی کرد و آن را شکست داد.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید