گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۲:۲۸ :: ۱۳۹۹/۰۴/۲۱

معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: برای ۲۰ شرکت به دلیل تخلف و گرانفروشی در موضوع تامین و عرضه انواع نهاده های دامی تشکیل پرونده شد.

محمد درویش کردار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:طی بررسی های انجام شده و انجام گشت های مشترک بازرسی با کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی مشخص شد که مغایرت بسیاری درباره عرضه و قیمت فروش انواع نهاده‌ها و خوراک دام از سوی شرکت‌های واردکننده وجود دارد.

وی برآورد ارزش ریالی تخلفات را برای این شرکت ها بیش از هفت میلیارد و ۲۰۶ میلیون ریال ذکر و بیان کرد: مستندات لازم به منظور اعمال قانون متخلفان به تعزیرات استان ارسال شده است.

وی با تاکید بر اینکه در طرح پایش نهاده‌های دامی، نظارت بر عملکرد واحدهای توزیع کننده نهاده در دستور کار است، اظهار داشت : برای مهار گران‌فروشی و جلوگیری از اخلال در بازار و در نهایت کاهش قیمت مرغ و گوشت در گیلان نظارت بر عملکرد واحدهای توزیع کننده نهاده هم به صورت مستمر انجام می شود.
 وی با اشاره به اینکه با متخلفان عرضه عمده نهاده های دامی مماشات نخواهد شد، خاطر نشان کرد: با دستگاه قضایی نیز هماهنگی لازم در این ارتباط انجام شده است.

 معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از مرغداران و تشکل های مربوطه خواست تا برای پیگیری و برخورد با تخلفات موجود از طریق ارائه مستندات و اطلاعات صحیح با سازمان صنعت، معدن و تجارت همکاری کنند.

print

پاسخی بگذارید