تاریخ: ۱۱:۳۷ :: ۱۳۹۷/۰۵/۰۵

معاون اقتصادی وزارت اقتصاد با بیان اینکه با طرح مالیات بر سرمایه ها می‌توان جلوی سفته بازی‌ها را گرفت، از تشکیل کارگروهی ویژه در وزارت اقتصاد برای اجرای این طرح خبر داد.

حسین میرشجاعیان، درباره طرح مطرح شده مبنی بر اخذ مالیات بر سرمایه اظهار داشت: اگر این طرح پیگیری و اجرا شود می تواند از حجم مشکلات در اقتصاد بکاهد. نظام مالیاتی و حکمرانی ما نیازمند این اتفاق است، چرا که با این طرح می توان جلوی بسیاری از سفته بازی ها را گرفت.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای طرح مالیات بر سرمایه می توان جلوی بسیاری از سوداگری ها را گرفت، ادامه داد: درآمدهای بادآورده را در این سیستم به راحتی می توان کنترل کرد. اما زمانی می توان این کار را کرد که روی تمام نقل و انتقالات مالی نظارت داشت.

معاون اقتصادی وزارت اقتصاد در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه هنوز سازمان امور مالیاتی ما نتوانسته است به بانک های اطلاعاتی بانک ها وصل شود، اضافه کرد: وقتی که سازمان امور مالیاتی اعلام می کند که هنوز نتوانسته است به بانک های اطلاعاتی بانک ها وصل شود و هنوز در این مساله مشکل دارد یعنی اینکه رسیدن به نقطه مطلوب زمان می برد. در این شرایط باید از دستگاه های اطلاعاتی مختلف خواست تا اطلاعاتشان را با سازمان امور مالیاتی تقسیم کنند.

میرشجاعیان همچنین از تشکیل کارگروهی ویژه در وزارت اقتصاد خبر داد و گفت: این کارگروه با توجه به شرایط فعلی بازارهای ارز و سکه قرار است به صورت فوری به مساله مالیات بر سرمایه ها رسیدگی کند.

print

پاسخی بگذارید