تاریخ: ۲۳:۱۶ :: ۱۳۹۷/۱۲/۲۰

وحدت و اتحاد زمینه ساز تصویب یک هزار و ۹۷۳ میلیارد تومان اعتبار شد.

به گزارش اقتصاد شمال ،روابط عمومی استانداری گیلان مصطفی سالاری در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران که با موضوع دستاوردهای سفر رئیس‌جمهوری به گیلان برگزار شد، به ابعاد ملی و استانی افتتاح راه آهن در این استان اشاره و اظهار کرد :این پروژه در حوزه ملی و بین المللی ضمن تقویت موقعیت ژئوپولتیک کشور موجب ایجاد پیوند با کشورهای همسایه دریای خزر می‌شود و می‌تواند علاوه بر کارکردهای بین المللی و تحکیم روابط بین کشورها درآمدخوبی در حوزه ترانزیت و عبور و مرور کالا به دنبال داشته باشد.
استاندار گیلان گفت: بهره برداری از خط ریلی قزوین – رشت ، اتصال این مسیر ریلی به بندر انزلی و اتصال آن به بندر کاسپین و آستارا از اقدام مهمی است که افق توسعه استان گیلان و کشور را ترسیم می کند.
سالاری به اتصال مسیر ریلی رشت -آستارا اشاره و بیان کرد: بر اساس برآوردهای اولیه ۸ هزار میلیارد تومان هزینه برای اجرای پروژه مذکور پیش بینی شده شده که انعقاد قرار داد آن از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با قرارگاه خاتم به عنوان مجری طرح انجام شده است.
وی با بیان اینکه در بخش داخلی رییس جمهوری دستور داده تا از منابع موجود به ویژه از طریق صندوق توسعه ملی اعتبار مورد نیاز تأمین شود خاطرنشان کرد: ۵۰۰ میلیون دلار نیز تأمین مالی از قبل در حوزه منابع خارجی صورت گرفته و رئیس محترم جمهوری تأکید کرده که از حیث منابع مالی مشکلی وجود ندارد.
سالاری در ادامه به افتتاح چندین طرح در حوزه‌های کشاورزی، عمرانی، ورزشی، صنعتی و خدماتی همزمان با سفر رئیس جمهور و حضور هیئت دولت در شهرستان‌ها اشاره و تصریح کرد: در حوزه پروژه‌های اشتغال زا بر اساس برآوردهای انجام شده بیش از سه هزار و ۷۰۰ شغل ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهوری در ابتدا هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان پروژه تأیید شد اما در تصمیم گیری نهایی به هزار و ۹۷۳ میلیارد تومان افزایش یافت، افزود: بر این اساس حدود ۱۰۶ میلیارد تومان به نوسازی مدارس تجهیز، مرمت، بازسازی، ۶۲ میلیارد تومان به بخش ورزشی و تکمیل دو پروژه مهم ورزشگاه عضدی و تختی انزلی ، ۳۱۴ میلیارد تومان بخش پسماند از جمله زباله سوز رشت ،تکمیل و بهسازی واحدهای کمپوست، در بحث فاضلاب ۱۴۸ میلیارد تومان، ۳۱۱ میلیارد تومان نیز آب شرب، ۲۰۰ میلیارد تومان تسطیح اراضی، ۱۸۸ میلیاردبه بخش راه سازی ،۱۰۰ میلیارد برق و ۲۳۳ میلیارد تومان نیز برای حوزه کشاورزی اختصاص داده شده است.
استاندار گیلان در ادامه ضمن قدردانی از مسئولان با بیان اینکه در طول هفته گذشته شاهد اجماع و وحدت خوبی میان مسئولان برای پیگیری مشکلات و مطالبات مردمی وجود داشت، افزود: از همه دست اندرکاران، از نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه، نمایندگان استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی به ویژه مردم تشکر قدردانی می‌کنم.
وی با بیان اینکه مردم نمایشی ماندگار از خود با حضور در ورزشگاه تختی به نمایش گذاشتند، گفت: این اجتماع عظیم پیامی خوبی به دنیا داد که اگرچه مردم مشکلات معیشتی و زندگی روزمره دارند اما پای منافع ملی خود ایستاده و از کارگزاران نظام قدرشناسی می‌کنند، این حضور و وحدت سبب تصویب پروژه‌های عمرانی و وصول اعتباری شد که در تمامی سفرهای استانی ریاست جمهوری بی نظیر بوده است.
سالاری با بیان اینکه برای پیگیری مصوبات انجام‌شده رئیس‌جمهوری یک ستاد رصد مستقیم تشکیل می دهیم، گفت: طبق سالیان گذشته با تشکیل ستاد رصد مستقیم مصوبات را از طریق سازمان برنامه بودجه و سپس از طریق وزارتخانه‌های مرتبط پیگیری می کنیم زیرا سازمان برنامه بودجه، اعتبارات را به وزارت خانه و یا به استان‌ها پرداخت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از میزبانی سفر رئیس‌جمهوری بر عهده شهر رشت بوده است، اظهار کرد: مدیریت شهری مدتی است بلاتکیف بوده و باید هرچه سریع وضعیت تعیین تکلیف شود .
استاندار گیلان با بیان اینکه ساماندهی وضعیت دو رودخانه گوهرود و زرجوب رشت یکی از اولویت‌های رئیس جمهوری بود، افزود: ساماندهی این دو رودخانه منوط به ساماندهی فاضلاب شهر رشت است و تا زمانی که این موضوع حل نشود نمی‌توانیم در آن زمینه اقدامی کنیم.
سالاری با بیان اینکه در حال حاضر قطار با سرعت ۸۰ کیلومتر حرکت می‌کند که این میزان مطلوب ارزیابی می شود، بیان کرد: در ادامه میانگین سرعت قطار در شبکه ریلی گیلان به ۱۲۰ کیلومتر می رسد.
استاندار گیلان با اشاره به موضوع جذب نیرو برای راه آهن نیز تأکید کرد: به جوانان گیلانی اطمینان می‌دهم بدون تبعیض بر اساس مذاکره انجام شده قطعاً اولویت با افراد بومی باشد.
وی با تأکید بر لزوم تجهیز و نصب واگن‌های گردشگری خاطرنشان کرد: از سه ماه پیش مذاکرات لازم با مسئولان‌ وزارت راه و شهرسازی آغازشده تا بتوانیم واگن‌های گردشگری (VIP) را دریافت و برای خدمات‌رسانی به مردم در قطار نصب کنیم.
رئیس جمهوری و شماری از اعضای هیأت دولت، چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته در سفری دو روزه ، به گیلان آمدند.

print

پاسخی بگذارید