گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۸:۰۴ :: ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
تعزیرات مازندران ۱۰ میلیون دلار ارز دولتی را به خزانه دولت برگشت داد

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران گفت که طی یک سال گذشته با بررسی پرونده چهار شرکت صادراتی ، ۱۰ میلیون دلار ارز دولتی به خزانه دولت برگشت داده شد.

پرویز محمدنژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تحریم ها افزود: آنچه که مسلم است ما امروز برای داشتن اقتصادی پویا نیاز ضروری به ورود ارز داریم.

وی حرکت دولت و مجلس را برای ورود ارز به کشور نیازمند ایجاد بسترهای مناسب در کشورخواند و گفت: ورود ارز از طریق صادرات امکان پذیر است که این امر از سالیان گذشته از طریق درآمد نفتی ممکن بود اما اکنون که در پی تحریم ها دچار مشکل شده باید از فرصت مزیت های دیگر هر منطقه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز مزیت های کشور به خوبی شناخته نشده است، بیان کرد: با توجه به اینکه از سال ۹۰ به بعد از سوی مقام معظم رهبری سالها با عناوین مرتبط با تولید و اقتصاد نامگذاری شده، باید درنخستین گام برای تحقق این شعارها مزیت های کشور را شناسایی کنیم.

محمد نژاد کشاورزی را یکی از مزیت های گیلان عنوان و بیان کرد: در این میان باید از خام فروشی پرهیز کرده و فرآوری محصولات براساس فناوری مبنای عمل باشد تا قابلیت صادرات را داشته باشد.

وی گفت : اگر طرح جامع مزیت شناسی را راه اندازی نکنیم، اقتصاد بر پایه غیر نفتی و ورود ارز به کشور امکان پذیر نیست.

 نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروز دنیای رقابت هاست و محصولات باید مشتری پسند و استاندارد و با قیمت مناسب باشد تا بتوانند جای خود را در بازارها باز کرده و مشتری داخلی و خارجی را جلب نمایند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از ظرفیت ها برای کمک به کاهش هزینه های تولید را استفاده از حامل های انرژی عنوان و بیان کرد: حامل های انرژی در کشور ما ارزان است و تولید کنندگان می توانند از این ظرفیت استفاده کنند؛ ضمن آنکه باید تسهیلات به صورت اصولی و صحیح به تولید کنندگان اختصاص یابد.

 وی با بیان اینکه بین ۸۰ تا ۹۰ درصد کارخانه های ما تعطیل است، تصریح کرد: این بدان مفهوم است که دولت در زمینه سرمایه گذاری و واگذاری تسهیلات به افراد دقت کافی نداشته و  تسهیلات به اهلش داده نشده است.

محمدنژاد خاطر نشان کرد: باید واحدها های تولیدی که قرار است در این منطقه راه اندازی شوند، مواد اولیه آن در همان استان باشد تا با استفاده از آن بتوان به جایگزینی ورود ارزی از صادرات غیر نفتی به جای نفت و گاز کمک کرد.

وی گفت:دولتی بودن اقتصاد ما موجب بروز مشکلات زیادی شده بنابراین باید دولت تسهیلات و زمینه های تولید را به صورت صحیح و اصولی فراهم آورد.

گیلان ۱۶ شهرستان و ۱۳ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

print

پاسخی بگذارید