گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۲:۳۵ :: ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
تعطیلی واحدهای تولیدی مرتبط با کرونا ممنوع است

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت به بررسی مهمترین اقدامات انجام شده در خصوص تولید اقلام و کالاهای بهداشتی و درمانی مرتبط با پیشگیری و درمان بیماری کرونا پرداخت.

به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در خصوص اهم اقدامات انجام شده در حوزه بحران کرونا، بیان کرد: اقلام مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا تعیین و به تمامی واحدهای تولیدی این اقلام برای الزام تولید حداکثری در سه شیفت کاری ابلاغ شد که نظارت بر نحوه تولید و عرضه این واحدها را سازمانهای استانی وزارت صمت انجام دادند.

تعیین قیمت ۱۵ هزار تومان برای هر لیتر عرضه مواد اولیه به تولید کنندگان مواد ضد عفونی

وی با اشاره به حضور فعال و موثر وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسات سازمان غذا و دارو برای افزایش هماهنگی بین دستگاه ها، بیان کرد: جلسه ای برای بررسی مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه (اتانول) واحدهای تولید کننده محصولات ضدعفونی کننده با حضور تولید کنندگان آتانول (الکل) و مصرف کنندگان مذکور توسط معاونت امور صنایع وزارت صمت برگزار شد و در این جلسه تعیین قیمت ۱۵ هزار تومان برای هر لیتر عرضه به تولید کنندگان مواد ضد عفونی و الزام عرضه مستمر الکل تصویب شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: برنامه ریزی لازم برای ممنوعیت موقت صادرات مواد اولیه، واسطه ای و محصولات نهایی مرتبط با مقابله با ویروس کرونا از قبیل ماسک، مواد ضد عفونی، محصولات شوینده, البسه بیمارستانی، دستکش معاینه و جراحی, الکل، منسوج های نبافته، کاغد تیشو.، دستمال کاغذی و بهداشتی و آب ژاول نیز انجام شد.

کاهش حقوق ورودی ماسک تنفسی از ۵۵ درصد به ۵ درصد

صادقی نیارکی بیان کرد: پیشنهاد کاهش حقوق ورودی ماسک تنفسی از ۵۵ درصد به ۵ درصد و تغییر اولویت کالایی آن از ۲۷ به ۲۱ و پیشنهاد رفع ممنوعیت واردات الکل اتیلیک و کاهش تعرفه آن به ۵ درصد نیز از دیگر اقدامات در این حوزه بود.

وی در ادامه گفت: هماهنگی برای افزایش ظرفیت تولید الکل واحدهای موجود و صدور مجوز موقت تولید اتانول برای شرکت کشت و صنعت هفت تپه که منجر به افزایش روزانه ۱۰ هزار لیتر به ظرفیت تولید اتانول کشور شد، نیز در همین راستا انجام گرفت و تغییر خطوط تولید واحدهای شوینده برای تولید محصولات ضدعفونی کننده و صدور ۱۰۷ مجوز پروانه ساخت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر کارها بوده است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: برای افزایش تولید ماسکهای تنفی سه لایه از حدود ۴۰۰ به ۷۰۰ هزار عدد در روز و شروع تولید ماسک های N95 به میزان ۳۱ هزار عدد در روز توسط شرکت های دانش بنیان و دفاعی کشور و همکاری با سازمان غذا و دارو در شناسایی و معرفی وارد کنندگان ماسک به سازمان مذکور تلاش حداکثری انجام شد.

به هیچ کدام از واحدهای تولیدی مرتبط با بیماری کرونا اجازه تعطیلی داده نمیشود

صادقی نیارکی افزود: پیرو ابلاغیه های به تمامی روسای سازمانهای استانی از سوی معاونت امور صنایع ابلاغ شد تحت هر عنوان و حتی تعمیرات به هیچ کدام از واحدهای تولیدی مرتبط با بیماری کرونا اجازه تعطیلی داده نشود.

وی ادامه داد: ۴۰ شرکت تولید کننده مواد ضد عفونی در جلسه قائم مقام وزیر در امور بازرگانی با هماهنگی سازمان غذا و دارو و انجمن مربوطه جهت تولید مواد ضد عفونی داروخانه ای و بیمارستانی بمنظور توزیع مناسب الکل و تمرکز تولید و نظارت بر توزیع محصول نهایی معرفی و تعیین شد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: دستور کار دوخت ۱۰ نمونه مدل لباسهای یکسره با دو نوع پارچه توسط گروههای مختلف جهت ارائه به هیات امنا صرفه جویی ارزی ، برای تامین توسط معاونت امور صنایع و لایه نشانی پارچه نبافته (پارچه پنج لایه SSMMS ) با لایه پلی اتیلنی و اخذ تایید از سازمان غذا و دارو نیز در همین حوزه انجام شد.

داخلی سازی ماشین آلات تولید ماسک

صادقی نیارکی گفت: پیگیری و هماهنگی چندین روزه جهت ساخت ماشین آلات تولید ماسک توسط یکی از شرکتهای تجهیزات پزشکی کشور به عنوان تنها راهکار عملی افزایش ظرفیت تولید ماسک انجام شد که خوشبختانه در روز ۲۲ اسفند ۹۸ اولین نمونه به ثمر نشست.

وی افزود: هماهنگی و اجرایی شدن قرارداد سه جانبه ۲۰ هزار دست لباس یکسرہ فیمابین تولیدکنندگان لباس، پارچه با سازمان غذا و دارو نیز انجام شد.

تغییر گروه کالایی لباس گان از حالت ممنوع الورود به اولویت نیمایی

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت اضافه کرد: گروه کالایی لباس گان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از حالت ممنوع الورود به اولویت نیمایی تغییر یافت و بر اساس تصمیمات ستاد مقابله با بیماری کرونا وزارت صمت و در راستای تسهیل واردات اقلام پزشکی و مواد ضدعفونی کننده مقرر شد تا برای تمام محصولات مربوط بدون رعایت کد IRC نسبت به ثبت سفارش (به استثناء الکل) اقدام شود و ضمنا ثبت سفارش برای الکل در کمترین زمان صرف یک روز کاری صورت پذیرد.

print

پاسخی بگذارید