گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۰:۳۹ :: ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
تلاش برای احیای۱۷ واحد صنعتی تحت تملک بانک ها در صومعه سرا

فرماندار صومعه سرا بر لزوم تلاش برای احیاء ۱۷ واحد صنعتی در تملک بانک ها تاکید کرد .

سید جلال سید محمدی روز دوشنبه در جلسه رفع موانع تولید با اشاره به وجود ۱۰۳ واحد فعال صنعتی در شهرستان صومعه سرا اظهار داشت : از۷۶ واحد تولیدی در شهرک صنعتی فقط ۲۸ واحد تولیدی مشغول به فعالیت اند که در این بین ۱۷ واحد شهرک صنعتی در تملک بانک‌ها قرار گرفته و باید بانک‌ها این واحدهای تولیدی و اقتصادی را احیا کنند .
وی با تاکید بر اینکه فعالیت این واحدها باید از سر گرفته شود و بانک ها در رفع این موانع پیشگام باشند افزود:بحران کرونا خود آسیب هایی را در حوزه اقتصادی به دنبال داشته  که در کار گروه رفع موانع تولید شهرستان برای حل مشکلات ۴ واحد صنعتی تدابیری اندیشیده شده است .
سیدمحمدی معوقات بانکی را عمده مشکل واحدهای راکد عنوان و تصریح کرد: باید با کمک و مساعدت ویژه بانک ها رفع مشکل عمده واحدهای تولیدی راکد و غیر فعال را در اولویت قرار دهیم .
وی در ادامه افزود : عدم وجود بازار، تحریم ها، عدم تقاضا و نبود مراودت تجاری سبب شده که فعالیت اقتصادی برای برخی از واحدها موجود نباشد.
فرماندار صومعه سرا  با بیان اینکه با برنامه ریزی و تدبیر در راستای شعار سال می توان مشکلات شهرستان را کاهش داد افزود: اگر واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و غیرفعال  شهرستان فعال شوند در میزان اشتغالزایی، رونق اقتصادی و فعالیت تجاری صومعه سرا موثر  است.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

print

پاسخی بگذارید