تاریخ: ۱۸:۱۷ :: ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار گیلان از برق برخوردار هستند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۶۷ روستای استان برق دار هستند، گفت: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار گیلان برق دار هستند.

یاور پیر اعلایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  جمعیت روستایی استان را ۳۶.۷ درصدمعادل ۹۲۷ هزار نفر  عنوان و خاطرنشان کرد : گیلان با ۲ هزار و ۶۵۷ روستا شش  هزار و ۷۱۴ شورا ،  یک هزار و ۸۳۴ دهیاری و به همین تعداد دهیار دارد.

وی با ارایه آماری از وضعیت خدمات رسانی در روستاهای استان  اضافه کرد:  ۲ هزار و ۵۷ روستا در استان گازرسانی شده و ۸۶ روستا در حال گاز رسانی هستند.

وی با بیان اینکه  ۲ هزار و ۳۱۱ روستای استان تلفن ثابت با ضریب ۹۳ درصد دارند، افزود:  همچنین یک هزار و ۸۸۱ روستا اینترنت دارند.

به گفته  مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان؛ یک هزار و ۸۵۹ روستای استان نیز دارای آب شرب هستند؛ضمن آنکه ۳۷ پایگاه آتش نشانی نیز در  روستاهای استان وجود دارد.

وی همچنین درباره وضعیت امکانات بهداشت روستاهای استان گفت: روستاهای استان دارای ۹۷ مرکز جامع سلامت و ۱۴ واحد پایگاه سلامت ، ۹۶۳ خانه بهداشت با  یک  هزار و ۶۹۸ نیروی فعال هستند.

روستاهای گیلان  ظرفیت های بسیاری در بخش های اقتصادی و گردشگری دارد

پیر اعلایی با بیان اینکه گیلان جزو استان هاییست که تمامی مواهب الهی از جمله مرز های زمینی، دریایی ، هوایی، بین المللی ، جنگل ، دریا را دارد ، گفت: این مواهب فرصت هایی است که در بخش های مختلف برای توسعه و اقتصاد استان خواهند داشت.

وی با اشاره به وجود  ۹ هزار هکتار آب بندان در استان اظهار داشت: یک هزار و ۸۳۵ قطعه پتانسیل اقتصادی  و جاذبه  گردشگری است که باید از آن استفاده کنیم که  با دستور استاندار از سال قبل کارگروه ویژه برای همین موضوع تشکیل شده است  .

وی تصریح کرد: در همین راستا،  امسال ۴۳ آب بندان استان را احصاء کردیم تا با توجه به منابع خوبی که با همکاری شهرداری ها و پست بانک در اختیار داریم  بتوانیم گامی را برای گردشگری برداریم

تغییر کاربری باغ ها و شالیزارها خط قرمز ما است 

پیر اعلایی با بیان اینکه تخلفات ساختمانی از عمده وظایف حوزه های قضایی و اجرایی است ، اظهار داشت: طی چندین ماه اخیر اقدامات خوبی  از سوی حوزه معاونت عمرانی استانداری گیلان در این ارتباط انجام شده است .

وی تصریح کرد: تغییر کاربری شالیزار و باغ های استان،  خط قرمز ما است که بر همین اساس؛  دبیرخانه کمیسیون ۹۹ مستقر در استانداری به تمامی تخلفاتی که از سمت دهیاری و بخشداری ها ارسال می شود ، رسیدگی می شود .

وی ادامه داد: اما اگر به دلایلی تخلفات به سمت ما  گزارش نشود از مردم می خواهیم مطالبه گری از دهیاران و شوراهای اسلامی داشته باشند و در صورت حاصل نشدن نتیجه به  دفتر امور روستایی و شورهای استانداری گیلان اطلاع دهند تا  در اولین فرصت به این امر رسیدگی شود و  اجازه ندهیم شالیزار و باغ های ما تبدیل به ویلا شود .

پرداخت ۳۸۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در گیلان طی سه سال گذشته

پیر اعلایی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی ( کارا)  گفت:  با وجود محدودیت های اعتباری طی سه سال گذشته برای سه هزار و ۹۳۲ طرح با اشتغالزایی نزدیک به ۶ هزار و ۸۰۰ نفر ؛  ۳۸۲ میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار پرداخت شده  ؛ ضمن آنکه برای ۲ هزار و ۵۸۹ طرح حمایتی شامل کمیته امداد،  بهزیستی و خانواده شهدا با اشتغالزایی ۲ هزار و ۸۵۰  نفر ،  ۹۵ میلیارد تومان  پردداخت شده است.

تسهیلات  ۱۰ میلیون تومانی قرص الحسنه  به روستاییان پرداخت می شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان از پیش بینی پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی قرض الحسنه  برای روستاییان خبر داد و گفت: روستاییان می توانند از طریق بخشداری ها و دهیاری ها برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کنند .

روستاییان با پرداخت ۵۳ هزار تومان ، ۴۰ میلیون تومان بیمه حوادث دریافت کنند

وی در ادامه با اشاره به حادثه خیز بودن استان  و وقوع سیلاب در تالش طی هفته گذشته بیان کرد: بیمه حوادث روستایی بسیار برای ما مهم است که برای نخستین بار  با ۵۳ هزار تومان تمامی خانه های روستایی استان را بیمه کرده ایم.

پیر اعلایی  افزود: در این ارتباط روستاییان باید مطالبه گر باشند و به دهیاری ها مراجعه کنند و نماینده بیمه باید به دهیاری ها مراجعه کند که از هفته آینده این موضوع شروع می شود  و روستاییان می توانند  با ۵۳ هزار تومان تا سقف ۴۰ میلیون تومان بیمه می شوند .

پانزدهم مهرماه در تقویم ایرانی به عنوان روز روستا و عشایر  نامگذاری شده است.

print

پاسخی بگذارید