تورم در گیلان داد استاندار را در آورد
تاریخ: ۱۴:۲۵ :: ۱۳۹۷/۰۹/۲۵

استاندار گیلان گفت: نوسانات و تغییرات تورم و عدم رسیدن آن به یک عدد مشخص منجر شده تا نسبت درآمد و هزینه‌ها در حمل و نقل و بخش‌های دیگر از کنترل خارج شود.

به گزارش اقتصاد شمال از رشت، مصطفی سالاری صبح امروز در جلسه راهداری استان گیلان در سالن شهید انصاری در استانداری گیلان اظهار داشت: نقش حمل و نقل جاده‌ای در حمل مسافر و کالا از حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی بیشتر است.

استاندار گیلان با اشاره به نوسانات اقتصادی و معضلاتی که کشور با آن درگیر است افزود: اهمیت کار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بسیار بالا و با ارزش است و مشکلاتی نظیر خرید لاستیک و سایر امکانات که سبب افزایش هزینه‌های زندگی رانندگان شده است و باید بیشتر بررسی شود.

وی با بیان اینکه دولت در راستای حل مشکلات ورود کرده تا بتواند اثرات منفی را تا حدودی کاهش دهد ابراز داشت: با وجود اینکه تلاش‌ها انجام شده ولی هنوز بسیاری از مشکلات باقی مانده و باید توازن منطقی بین هزینه‌ها و درآمد افراد شکل بگیرد.

سالاری با اشاره به نوسانات تورم و بی ثباتی آن و تأثیر این نوسانات در زندگی افراد تصریح کرد: نوسانات و تغییراتی مانند تورم و عدم رسیدن آن به یک عدد مشخص سبب شده تا نسبت درآمد و هزینه‌ها در حمل و نقل و بخش‌های دیگر از کنترل خارج شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به مرتبط شدن و همکاری دستگاه‌‌های اجرایی در حیطه اختیارات برای رفع مشکلات و نوسانات افزود: وضعیت حمل و نقل با چالش‌هایی روبه‌رو است که باید جلسات بیشتری و با مدیران بخش‌های مختلف برگزار شود و جمع‌بندی و بررسی بیشتری صورت گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به نقاط حادثه‌خیز استان گیلان و تراکنش‌های تصادفات در سطح استان ابراز داشت: گزارش‌هایی در باب تراکنش تصادفات منجر به فوت و مسائل حادثه‌خیز و مباحث و مشکلات آن باید توسط مدیران و مسئولان ارائه شود.

وی با بیان اینکه حل مشکلات و مباحث تصادفات از وظایف و اختیارات راهداری است تصریح کرد: مشکل اعتبارات و فرسودگی ماشین‌آلات، ساخت و سازهای بی‌مورد از جمله وظایفی است که راهداری استان باید جدی‌تر ورود کرده و از نصب بیش‌ از حد و غیرمجاز بنرها جلوگیری شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به حمایت در خصوص پایانه لوشان و حل مشکلات آن اظهار داشت: اداره راهداری با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله پلیس‌راه و شهرداری‌ها و با حمایت‌های لازم در جهت حل مشکلات گام برمی‌دارد.

منبع:تسنیم

print

پاسخی بگذارید