تاریخ: ۲۳:۵۷ :: ۱۳۹۸/۰۴/۱۲

مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری طرح زنگ نو مهربانی منطقه آزاد انزلی از برگزاری بزرگترین تور بین المللی کنسرت موسیقی اقوام برای نخستین بار در بندرانزلی خبرداد.

صادق صیاد  اظهار داشت: در این جشنواره فرهنگی اقوام هنرمندانی از ۶ قوم ترک، بلوچ، لر، گیلک، کرد و ایل خراسان هنرنمایی می‌کنند.

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه نمایش وحدت و همدلی همه اقوام ایران زمین در زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

صیاد اظهار امیدواری کرد: با توجه به تنوع اقوام ایرانی و بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ و افزایش وحدت در بین همه آحاد ملت شریف ایران اسلامی، با برپایی چنین مراسمی در پررنگ‌تر شدن این هدف نهایی کوشا بوده و ما نیز سهمی داشته باشیم.

وی یادآور شد: اعضای این گروه نمایشی متشکل از ۲۲ هنرمند هستند که سرپرستی این کار برعهده حمیدرضا علیزاده گیلانی و تنظیم آن را امیراحمد پور برعهده دارد.

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری طرح زنگ مهربانی نو منطقه آزاد انزلی همچنین گفت: بخشی از درآمد حاصل از فروش بلیط این برنامه صرف کودکان سرطانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گروه فرهنگی و هنری طرح نو که از سال گذشته فعالیت خود را با برپایی پویش های حمایتی جمع آوری پوشاک و لوازم التحریر در حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و همچنین برگزاری جشن های شب یلدا و چهارشنبه سوری و نوروز برای سالمندان آغاز کرده بود به نام مؤسسه فرهنگی هنری طرح زنگ مهربانی نو در منطقه آزاد انزلی به ثبت رسیده و فعالیت خود را در قالب برگزاری مراسم مختلف فرهنگی و ورزشی و اجتماعی با برگزاری برنامه‌ها و جشن‌ها و مراسم مذهبی ادامه داده و این گروه در نظر دارد در شهرهای دیگر ایران و حتی کشورهای حاشیه خزر نیز مراسم آئینی اقوام ایرانی را بر روی صحنه ببرد تا بدینوسیله آئین، فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف ایران زمین را به کشورهای دیگر عرضه و معرفی نماید.

بزرگترین تور بین المللی کنسرت موسیقی اقوام بیستم تیرماه جاری در سالن جاسم ویشگاهی منطقه آزاد انزلی واقع در طالب آباد بندر انزلی برگزار می‌شود.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.

print

پاسخی بگذارید