تاریخ: ۲۲:۱۹ :: ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
توزیع روزانه گوشت مرغ در گلستان به ۱۲۰ تن افزایش یافت

رییس اداره طیور سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که با هدف تنظیم قیمت و ساماندهی بازار، توزیع روزانه گوشت مرغ در بازار استان با قیمت مصوب از ۸۰ به ۱۲۰ تن افزایش یافت.

حبیب‌الله تاشی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس مصوبه امروز کارگروه تنظیم بازار گلستان، توزیع روزانه ۱۲۰ تن مرغ با قیمت هر کیلو ۲۰۴ هزار ریال از شنبه ۱۶ اسفند آغاز و تا اطلاع بعدی ادامه دارد.

وی به جوجه ریزی در مرغداری های گلستان اشاره کرد و گفت: در ماه گذشته (بهمن) ۱۳ میلیون قطعه جوجه ریزی برای پرورش مرغ گوشتی در مرغداری های استان انجام شد.

به گفته وی گلستان هزار و ۹ واحد مرغداری با ظرفیت اسمی جوجه‌ریزی ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه در هر دوره پرورش دارد.

هر دوره پرورش مرغ گوشتی در گلستان ۴۵ روزه است.

مرغ تولیدی گلستان در تامین نیاز کشور نقش ویژه دارد بطوری‌که قبل از شیوع کرونا روزانه به طور متوسط ۷۰۰ تن مرغ در استان کشتار شده و بیش از ۶۰۰ تن آن روانه استان های دیگر می شد.

گلستان استان معین تهران در تامین روزانه گوشت مرغ مصرفی ساکنان آن است.

علاوه بر پرورش ماکیان، ۱۴ کشتارگاه صنعتی طیور با ظرفیت اسمی ذبح ۴۴ هزار قطعه مرغ زنده در ساعت در گلستان فعال است که ۶ کشتارگاه آن دارای کد “آی آر” بین المللی برای صادرات هستند.

استان گلستان از قطب های مهم صنعت پرورش مرغ در کشور با سرمایه گذاری زیرساختی ۳۰ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۲ هزار و ۸۵۳ تن به شمار می رود.

print

پاسخی بگذارید