گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۳۰ :: ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
توزیع روغن خوراکی در فروشگاه‌های کوچک مازندران آغاز شد

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران از اشباع بازار استان در زمینه روغن خوراکی خبر داد و گفت که روند توزیع روغن خوراکی در فروشگاه‌های کوچک نیز آغاز شده است.

حسنقلی قوانلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشکل کمبود روغن خوراکی در استان که از ۲۰ روز پیش آغاز شده بود، اکنون به طور کامل برطرف شده و هیچگونه محدودیت و کمبودی در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از ابتدا نیز محدودیتی در توزیع روغن خوراکی استان وجود نداشت، توضیح داد: مشکلات پیش آمده ناشی از احتکار خانگی و افزایش خرید مردم ناشی از شایعات فضای مجازی بود که خوشبختانه بر طرف شده است.

رییس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه روزانه حدود ۲۰۰ تن روغن خوراکی در مازندران مصرف می شود، گفت: حدود ۹۰ تن از این میزان مربوط به مصرف خانوار است و باقی در حوزه صنعت مصرف می شود.

قوانلود گفت: در ۲۰ روز اخیر بیش از ۲ هزار ۴۰۰ تن روغن خوراکی در استان توزیع شد و برای روزهای آینده نیز یکهزار تن دیگر در سراسر استان توزیع خواهد شد.

وی افزود: اولویت نخست توزیع روغن خوراکی با فروشگاه های زنجیره ای بود که البته با توجه به اشباع شدن روغن در این فروشگاهها، توزیع در خرده فروشی ها نیز در دستور کار قرار گرفت و ادامه می یابد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تاکیدکرد که هیچ محدودیتی برای توزیع روغن در استان ندارد و نارسایی های روغن به فروشگاه ها عمدتاً به دلیل مسائل حمل و نقلی و سیستم توزیع خود شرکت های پخش و بخش های فروش است.

قوانلو از مردم خواست به شایعات توجه نکنند و تاکید کرد: افرادی هستند که از طریق شایعات و آشفته کردن بازار به دنبال سود و منفعت شخصی هستند که لازم است نسبت به آن هوشیار بود.

وی متضرر اصلی دامن زدن به شایعات را خود مردم عنوان کرد و گفت: نباید عرصه را برای جولان محتکران و سودجویان فراهم کرد که این مسئله همراهی مردم را می طلبد.

print

پاسخی بگذارید