گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۱:۳۸ :: ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
توزیع ۴۰۰ تن مرغ منجمد در مازندران آغاز شد

سرپرست اداره کل پشتیبانی امور دام مازندران از آغاز توزیع ۴۰۰ تن مرغ منجمد به قیمت هرکیلوگرم ۱۵ هزار تومان با هدف تنظیم بازار در استان از امروز سه‌شنبه خبر داد.

رضا غلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : سهمیه هر شهرستان را سازمان صنعت، معدن و تجارت مشخص کرده است و از فردا پنجم آذر ماه مرغ منجمد به تمامی مناطق استان می رسد و تا به اندازه کافی بیژه از طریق فروشگاه های زنجیره ای در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد.

وی گفت : مرغ منجمد به اندازه کافی در انبارهای استان وجود دارد و در صورت نیاز و کشش بازار می توانیم سهمیه را افزایش بدهیم.

ستاد تنظیم بازار استان مازندران در پی افزایش ۲۰ درصدی مجدد قیمت مرغ اقدام به سهمیه و توزیع مرغ منجمد در استان کرده است. طبق بررسی میدانی خبرنگار ایرنا قیمت مرغ در مازندران طی دو روز گذشته به کیلویی ۳۵ هزار تومان افزایش یافت. بعضی از برندهای مرغ هم تا کیلویی ۴۰ هزار تومان به مصرف کنندگان فروخته می شود.

اگرچه طبق اظهارات مسئولان کشاورزی مازندران مرغ به اندازه کافی در استان تولید و عرضه می شود ، اما علت اصلی وضعیت موجود امتناع برخی از مرغداری ها در استان های دیگر برای جوجه ریزی است.

افزایش روزانه قیمت گوشت مرغ در مازندران در حالی است که این استان از مهم ترین قطب های تولید و تامین گوشت مرغ کشور است و هزینه حمل و نقل اندکی هم برای توزیع آن متوجه کشتارگاه ها و شرکت های توزیع است و به همین دلیل هم برای بسیاری از مردم افزایش ناگهانی ۲۰ درصدی قیمت مرغ غیرقابل باور جلوه کرده است.

بر اساس گزارش های رسمی ، مازندران با تولید سالانه حدود ۲۲۰ هزار تن گوشت مرغ ، ۱۱ درصد از تولید کشور را در اختیار دارد.

print

پاسخی بگذارید