نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نمازجمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۱۹:۳۸ :: ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
توسعه مازندران نیازمند وحدت و همدلی است

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که حفظ وحدت و همدلی در جامعه،توجه به فرامین مقام معظم رهبری،تقویت نیروهای انقلابی  را از مهمترین بخش های این خطبه ها خواند.

امام جمعه  ساری:توسعه مازندران نیازمند وحدت و همدلی است

توسعه مازندران نیازمند وحدت و همدلی است

 

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی که پس از ادای احترام به شهداء و معارفه رسمی با حضور رییس دفتر رهبری و رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اولین نماز جمعه شهر ساری را اقدامه کرد، گفت: بدون اتحاد و همدلی نیروهای دلسوز، نخبه و انقلابی نمی توانیم به داشتن استانی با توسعه پایدار و همه جانبه امیدوار باشیم.
وی اضافه کرد: رشد و توسعه سالم و مدرن مازندران از برنامه های اصلی ما در استان خواهد بود، ولی این برنامه نیازمند همراهی دستگاههای اجرایی، قضایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان نیروهای اجرایی و قانونگذاری و همراهی دانشگاهیان و جوانان انقلابی است.

محمدی لائینی گفت: بنده به عنوان نماینده ولی فقیه در استان مازندران مسئولیت اجرایی ندارم که بخواهم برای توسعه استان برنامه ریزی داشته باشم، ولی با همفکری و همراهی مسئولان اجرایی، قضایی و قانونگذاری می توانیم سند توسعه چشم انداز استان را در راستای برنامه گام دوم انقلاب تدوین کنیم.
امام جمعه ساری با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم انتصاب نماینده ولی فقیه در استان مازندران، اضافه کرد: تمام این رهنمودها را با همراهی جوانان انقلابی و مردم مومن استان مازندران اجرایی خواهیم کرد.
وی تقویت نیروهای انقلابی را از دیگر وظایف خود در مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در استان برشمرد و اظهار داشت: تقویت نیروهای انقلابی و جوانان مومن از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که باید با روی گشاده بدان پایبند باشیم.
امام جمعه ساری افزود: ما خود را ملزم به تقویت جریان انقلابی و جوانان می دانیم و زمانی می توانیم حامی و پشتیبان ولایت فقیه باشیم که انقلابی بمانیم و با وجود تلاش دشمنان، جوانان این استان خوشبختانه  همچنان دوستدار انقلاب و مطیع ولی فقیه هستند.
محمدی لائینی از تولی و تبرا به عنوان دو ریل جمهوری اسلامی نام برد و گفت: این دو امر باید در زندگی فردی و اجتماعی همگان وجود داشته باشد و همواره فاصله امان را با دشمنان حفظ کنیم.

امام جمعه ساری بیزاری از آمریکا را از ویژگی های بارز مازندرانی ها دانست و افزود: مردم ولایتمدار این سامان ضمن پیروی از رهنمودهای ولی فقیه، هرگز با استکبار جهانی دست دوستی نمی دهند.

امام جمعه گرگان:مسلمانان تفرقه را از خود دور کنند

هفته دولت بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد مسئولان است

حجت الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار داشت: ما مسلمانان باید همواره فرمایشات ائمه اطهار که به برادری بین مسلمانان را مورد تاکید و سفارش کرده‌اند، الگوی زندگی خود قرار دهیم.

وی گفت: هفته وحدت بهترین فرصت برای یادآوری و عمل به دستورات اسلام است.

خطیب جمعه گرگان همچنین نامگذاری ۱۸ آبان به عنوان روز ملی کیفیت توسط شورای عالی فرهنگ عمومی را مورد اشاره قرار داد و افزود: اطلاع رسانی به جامعه و رعایت این موضوع بسیار مهم است چون کسی که کالای تقلبی به مردم می فروشد، با تقوی نیست.

برقرار بر فرهنگ سازی بیش از پیش توسط دستگاه های مرتبط در خصوص اهمیت کیفیت کالا و برآورده شدن انتظارات مصرف کننده به ویژه از سوی تولید کنندگان تاکید کرد.

امام جمعه رشت: ائمه(ع) پیشگامان ایجاد وحدت در امت اسلامی بودند

امام جمعه رشت: طرح معامله قرن، توطئه ای برای محو نام فلسطین است

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با بیان اینکه سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) در هفته آینده است، خاطرنشان کرد: میلاد رسول اکرم(ص) از نگاه اهل سنت و شیعه هفته وحدت نامگذاری شده است. وی زندگی شیعه و سنی با صلح و سازش در کنار همدیگر را بسیار با اهمیت دانست و بیان کرد: امام حسن عسگری(ع) می فرماید که مسلمانان شیعه به جماعت اهل تسنن بروند و نماز بخوانند. وی ادامه داد: نخستین کسی که در تبعید به استقبال امام(ره) در سامرای عراق آمد، یک عالم سنی بود و امروز نیز تمام دنیای اسلامی اعم از سنی و شیعه به امام(ره) احترام می گذارند. نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه امام(ره) بخشی و منطقه ای فکر نمی کرد، تصریح کرد: امام(ره) پیامبر گونه فکر و عمل می کرد.

آیت الله فلاحتی، ملت ایران را لبیک گوی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: آمریکایی و اروپایی ها صدمه های زیادی به کشورمان وارد کردند و این امر نشان می دهد نمی توانیم به آنهااعتماد کنیم. آیت الله فلاحتی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: قرار نیست ما برای مردم تصمیم بگیریم و ائمه جمعه تنها شاخصه های یک نماینده را از تریبون های نمازجمعه بیان می کنند. وی، تقوا و دیانت را از شاخصه های یک نماینده برشمرد و افزود: نماینده باید مومن به انقلاب و آرمان های انقلاب باشد ضمن اینکه نماینده باید خود انقلابی باشد و انقلابی عمل کند.

print

پاسخی بگذارید