تاریخ: ۲۳:۱۸ :: ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
تولید افزون بر سه هزار تن گردو در گیلان پیش بینی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز برداشت گردو در این استان گفت: پیش بینی می شود سه هزار و ۵۵۰ تن گردو در این استان تولید شود.

مسعود الماسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارزش اقتصادی این میزان گردوی تولیدی  سه هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه در گیلان ۱۹ هزار باغدار در تولید گردو فعالیت دارند، افزود:  زمان برداشت محصول گردو بسته به مناطق مختلف گیلان از اوایل شهریور ماه تا نیمه اول آبان  انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به سرمای بهاره و خسارت به درختان گردو افزایش تولید محسوسی را شاهد نیستیم اما سالیانه در حال توسعه باغهای گردو با اعطای یارانه نهال و ارقام مناسب و سازگار در مناطق گیلان هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: سال جاری در سطح وسیعی از باغهای قدیمی اجرای عملیات سرشاخه کاری با پیوند ارقام مناسب و مقاوم به سرمازدگی و تولید بهینه انجام خواهد شد.

گردو در گیلان در ارتفاعات و نواحی کوهستانی انتشار یافته و به خوبی رشد می کند، عمده کشت گردو  استان در قالب درختان پراکنده در حاشیه باغها  و محاط منازل مسکونی روستایی است.

رودبار، املش، تالش، سیاهکل و رودسر از شهرستان های مهم تولید گردو در استان گیلان هستند.

درخت گردو علاوه بر تولید محصولی مغذی، دارای چوب مفیدی نیز است، گردو منبع خوبی از چربی های سالم، پروتئین و فیبر است، سلامت قلب و استخوان ها را تقویت کرده و در مدیریت وزن کمک کننده است.

print

پاسخی بگذارید