گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۲:۵۵ :: ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
تولید سالانه ۵۰ هزار مترمکعب چوب صنوبر در آستانه اشرفیه

فرماندار آستانه اشرفیه گفت: در راستای اجرای طرح زراعت چوب سالانه ۵۰ هزار مترمکعب چوب صنوبر در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

یونس محمودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ ارزش این میزان چوب صنوبر را بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: هم اکنون طرح زراعت چوب توسط ۳۵۲ نفر از زارعین در سطح ۳ هزار و ۱۶۶ هکتار از مزرعه چوب صنوبر این شهرستان در حال انجام است.

وی، بهبود تولید و توسعه استحصال چوب صنوبر برای استفاده صنایع مرتبط در استان و کشور، ارتقا وضعیت اقتصادی و معیشتی روستاییان، خودکفایی استان در تولید چوب صنوبر مورد نیاز واحدهای صنایع چوب، ایجاد اشتغال  و غیره را از سیاست های مهم اجرای طرح زراعت چوب در منطقه دانست.

وی یادآور شد: به منظور تحقق این هدف و در راستای سیاست های ابلاغی ستاد زراعت چوب استان، جلسات منظم با حضور اعضای ستاد زراعت چوب این شهرستان برگزار می شود.

رییس ستاد زراعت چوب آستانه اشرفیه با بیان اینکه این شهرستان رتبه نخست تولید نهال صنوبر را در استان دارد،  اظهار داشت: اما در تولید چوب صنوبر بعد از صومعه سرا در رتبه دوم گیلان قرار دارد.

محمودی گفت : به منظور اجرای مناسب این طرح شناسایی و تقویت اراضی مستعد تولید صنوبر در این شهرستان در اولویت برنامه های ستاد زراعت چوب منطقه قرار داشته و تلاش می شود با حمایت از ظرفیت بخش خصوصی شاهد تحولات موثری در این زمینه باشیم.

وی ضمن دعوت از کلیه سرمایه گذاران و متقاضیان بخش خصوصی جهت اجرای طرح های زراعت چوب در این شهرستان افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به عنوان دبیر ستاد طرح زراعت چوب مسئولیت توزیع نهال صنوبر به متقاضیان را بر عهده دارد.

فرماندار آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه اجرای طرح زراعت چوب از اواخر سال ۹۸ در این شهرستان آغاز شده است، خاطر نشان کرد: تاکنون اقدامات موثر و قابل توجه ای در زمینه اجرای این طرح انجام شده که امید است این روند همچنان با مشارکت زارعین و بخش خصوصی تداوم و استمرار داشته باشد.

به گفته محمودی، وجود خاک مناسب و شرایط آب و هوایی مساعد موجب شده تا این شهرستان از ظرفیت های خوبی برای اجرای این طرح بهره مند شود، ضمن آنکه توجه به آموزش تولیدکنندگان در توسعه بخش زراعت چوب امری ضروری است.

شهرستان آستانه اشرفیه با مساحتی حدود ۴۰ هزار هکتار دارای ۱۱ هزار هکتار جنگل و اراضی ساحلی، ۹۸۰ هکتار استخر مشجر و ۶۰۰ هکتار اراضی موات است.

این شهرستان با حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت در شرق استان گیلان واقع شده است.

print

پاسخی بگذارید