گروه: مذهبی
تاریخ: ۱۰:۰۲ :: ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
تکذیب شد: «حدیث کورون» منتسب به امام علی (ع) درباره کرونا

طی روزهای گذشته ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌دهد شخصی بیان می‌کند که امام علی(ع) در چهارده قرن پیش شیوع و گسترش ویروس کرونا را در دنیا پیشگویی کرده و با بررسی منابع معتبر معلوم شد این شایعه از اساس کذب بوده است.

همزمان با شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشور شایعات فراوانی در ارتباط با این ویروس در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. در این میان برخی افراد با  جعل، انتشار و انتساب این گونه مطالب ساختگی و نادرست به معصومان (ع) در پی ضربه زدن به باورهای دینی و سست کردن عقاید مردم هستند.

یکی از تازه ترین شایعات مربوط است به ویدیویی که در آن حدیثی را در خصوص بیماری کرونا و گسترش آن را به حضرت علی (ع) نسبت داده اند.

در این ویدیو شخص روایت می کند که ۱۴ الی ۱۵ قرن پیش امام علی (ع) این قصه را پیشگویی فرمودند: زمانی می آید، قرن ها می گذرد بعد ازگذشت قرون زیاد دنیا به چیزی به نام کورون مبتلا می شود که کورون در اینجا به حَسَب نثر مسجع کورون گفته شده و در واقع کروناست. این کورون افراد سالخورده را از بین می برد، دیگران مریض می شوند حتی ثروتمندان، ارباب وسعت، ثروت، دولت، میز و ریاست هم بعضا به کرونا مبتلا می شوند. از راه ریه هم اصابت می کند و انسان ها را از پای در می آورد. علم پزشکی هم برای کشتن این ویروس به عجز و زحمت می افتد. آغاز این کورون از خفاش چین است. این ویروس تا اروپا می رود و با آه و ناله و اضطراب مجبورند این مریضی را در آغوش بکشند و با آن کنار بیایند و …

این شایعه به سرعت در فضای مجازی منتشر شد، اما با پیگیری رسانه های معتبر معلوم شد که این خبر از اساس کذب و حدیث منتسب به امام علی (ع) جعلی است.

شایعه: انتشار ویدیویی مبنی بر «حدیث کورون» منتسب به حضرت علی (ع) درباره بیماری کرونا

تکذیب شایعه: آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) حدیث کورون منتسب به امام علی (ع) در کتاب «عظائم الدهور» را ساختگی دانست و گفت: از این کتاب نامی تاکنون دیده نشده و حتی در فهرست کتابخانه امیرالمؤمنین علی(ع) نامی از این کتاب و مؤلف وجود ندارد.به‌ هیچ‌ وجه نمی‌توان چنین حدیثی را به حضرت نسبت داد. پرواضح است که این عبارات ساختگی است.

وی اضافه کرده است: ضمنا کسانی که با عبارات نهج‌البلاغه آشنایی دارند، می‌دانند که بیان این‌ همه خصوصیات که تماما هم در حال وقوع است، دأب و روش حضرت علی (ع) نبوده است.

print

پاسخی بگذارید