فرماندار لاهیجان
تاریخ: ۲۳:۲۷ :: ۱۳۹۸/۰۵/۰۶

فرماندار لاهیجان گفت: لازم است تکلیف تخصیص اعتبارات پنج میلیارد تومانی برای تکمیل ورزشگاه تختی این شهرستان از محل سفر رئیس جمهوری به استان مشخص شود.

سرویس ورزشی اقتصاد گستر شمال ،سیداسماعیل میرغضنفری روز یکشنبه در جلسه مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با رئیسان هیات های ورزشی لاهیجان اظهار داشت: از فضاهای ورزشی این شهرستان  رضایتمندی وجود ندارد و هیات های ورزشی روحیه مطالبه گری دارند و باید به این دغدغه ها و مطالبات توجه شود.

وی افزود: در سفر رئیس جمهوری به گیلان و شهرستان لاهیجان سالن ورزشی تختی از طرح های پیشنهادی استانداری و اداره کل ورزش گیلان بود  که بصورت ویژه دیده شده و اخیرا از محل سفر رییس جمهوری پنج میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز آن اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد:شهرستان لاهیجان در بسیاری از مسایل فرهنگی و سیاسی در گیلان برند است ولی در ورزش  متناسب با استعدادها رشدی نداشته و از امکانات ورزشی متناسب برخوردار نیست.

میرغضنفری با انتقاد از  طولانی شدن  ساخت استخر مهر لاهیجان گفت: این سالن یکی از نیازهای شهرستان لاهیجان است ولی  هنوز تکلیف آن مشخص نیست و نیازمند تجهیز است .

وی یادآور شد: درحالی که بانوان لاهیجان در ورزش فعال و پویا هستند ولی هنوز یک سالن بانوان در این شهرستان وجود ندارد و تا کنون در این زمینه هم اقدام موثری صورت نگرفته و اماکن ورزشی روباز شهرستان هم از نظر تجهیزات به شدت ضعیف بوده و از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.

فرماندار لاهیجان گفت:سالن ورزشی چهارهزار نفری لاهیجان نیز در بخش تعمیر و سرمایش مشکل دارد و چمن مصنوعی زمین فوتبال آسیب دیده  و نیاز  ترمیم است  و جایگاه تماشاگران در مجموعه ورزشی تختی نیز  مناسب نیست .

وی بی ثباتی و ناکارآمدی مدیریت ورزش طی چند سال گذشته را یکی از مشکلات این بخش دانست و افزود: این بی ثباتی و تغییر پی درپی مدیران به پیشرفت شهرستان در امر ورزش آسیب زده و نارضایتی عمومی را در پی داشته که باید برای مدیریت پایدار و با ثبات در ورزش شهرستان اقدام شود.

میرغضنفری تاکید کرد: این شهرستان فاقد خانه جوان است و قابلیت پذیرش این کار را هم دارد و این آمادگی در فرمانداری و مدیریت شهرستان وجود دارد که این خانه جوان با همراهی دیگر نهادها و اداره کل ورزش در شهرستان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهرستان های گیلان از نظر امکانات ورزشی از لاهیجان برخوردارتر هستند، متذکر شد: روستاهای این شهرستان امکانات ورزشی ندارند و درآمد اماکن ورزشی شهرستان پایین است و باید طرح هزار روستا / هزار ورزشکار در این شهرستان از سوی اداره کل ورزش و جوانان جدی گرفته شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان  لاهیجان با ارائه پیشنهاد راه اندازی سایت ورزش های آبی در شهرستان یادآورشد: این آمادگی وجود دارد که لاهیجان در این زمینه پیشگام شود.

بخشی مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان و هیات همراه  روز یکشنبه در دو  جلسه جداگانه با فرماندار، معاونان و بخشداران شهرستان  و  در جلسه ای با مسئولان هیات های ورزشی  و دهیاران لاهیجان مشکلات بخش ورزش شهرستان را بررسی کردند .

لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان واقع است.

print

پاسخی بگذارید