گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۲:۳۸ :: ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
ثبت نام چهار هزار و ۵۱۸ کارفرمای گنبدی برای استفاده از تسهیلات کرونا

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس گفت: کارفرمایان چهار هزار و ۵۱۸ کارگاه و بنگاه‌ کوچک اقتصادی این شهرستان که بر اثر تبعات ناشی از شیوع کرونا دچار مشکل و تعطیلی شده‌اند برای دریافت تسهیلات حمایتی دولت در سامانه "کارا" ثبت نام کردند.

حبیب‌الله ابراهیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مبلغ تسهیلات به ازای هر کارگر بیمه شده در ۱۴ رسته اعلامی از جمله مراکز تهیه و عرضه غذا (رستوران‌ها)، گردشگری (هتل‌ها و بوم گردی)، حمل و نقل عمومی درون و برون شهری، مراکز تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، صنایع دستی، مراکز عرضه آجیل و شیرینی، آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها و برخی مراکز تولیدی بخش کشاورزی را بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: کارمزد این تسهیلات ۱۲ درصد و بازپرداخت آن نیز ۲۴ ماهه است که پس از سه ماه تنفس آغاز می‌شود.

ابراهیمی اضافه کرد: هم‌اکنون معرفی کارفرمایان گنبدی ثبت نام کننده در سامانه کارا به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات درحال انجام است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس همچنین از شروع پرداخت بیمه بیکاری به افزون بر چهار هزار کارگر بیکار شده به سبب شیوع ویروس کرونا دراین شهرستان خبر داد و گفت: این کارگران سابقه پرداخت حق بیمه داشته و بیشتر در کارگاه‌های کوچک و حوزه اصناف مشغول به کار بودند.

وی بابیان اینکه تاکنون بیمه بیکاری ماه‌های اسفند پارسال و فروردین امسال به حساب کارگران واجد شرایط واریز شده و بیمه ماه اردیبهشت نیز به زودی به حساب آنها واریز می‌شود، افزود: مبلغ بیمه بیکاری براساس میزان حداقل دستمزد قانون کار به همراه حق عائله‌مندی است.

به گفته وی، شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت کارگری دارد که نیمی از آنها در ۱۲ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب، ۶ هزار کارگاه کوچک و افزون بر ۱۳۰ واحد تولیدی متوسط مشغول فعالیت بوده و بیمه هستند.

print

پاسخی بگذارید