رئیس اوقاف میاندورود خبر داد
تاریخ: ۱۵:۱۲ :: ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
ثبت ۲ وقف جدید در میاندورود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود از ثبت ۲ وقف جدید در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، محمود فیاض‌بخش از ثبت دو وقف جدید در شهرستان میاندورود خبر داد و اظهار کرد: واقف خیراندیش حاج علی‌اکبر علیزاده کیاپی زمین کشاورزی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع را وقف کرده است.
وی افزود: ارزش این زمین بیش از ۲۰ میلیارد ریال بوده که به نیت هزینه برای حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلا وقف شده است.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود بیان کرد: همچنین ورثه عباسعلی عباس‌زاده نیز زمین زراعی به مساحت ۷۰۰ مترمربع جنب امامزاده قاسم (ع) زید سفلی به ارزش ۵ میلیارد ریال را به نیت الحاق به امامزاده وقف کردند.
این مسوول یادآور شد: سال گذشته پنج موقوفه جدید در شهرستان میاندورود داشتیم.
فیاض‌بخش با تاکید بر اینکه رسانه‌ها نیت واقفان را به سمت وقف‌های نوین هدایت کنند تا شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی در زمینه موقوفات باشیم، گفت: اوقاف شهرستان میاندورود از وقف در حوزه تأمین جهیزیه، کمک هزینه تحصیلی، پژوهشی، پزشکی، علمی و دانشگاهی استقبال می‌کند.
وی با اعلام اینکه تمام امورات مالی و غیر مالی مربوط به امامزادگان و بقاع متبرکه و موقوفات از طریق سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه انجام ‏می‌شود، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این سامانه کار خدمت‌رسانی به مستأجران، متولیان، هیأت امنا و دیگر ارباب رجوعان مرتبط تسریع شده و به‌ویژه نسبت به هزینه کرد موقوفات و بقاع متبرکه نظارت اساسی صورت می‌گیرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود در پایان گفت: افراد حقوقی و حقیقی که ‏متصرف املاک و اراضی موقوفه هستند طبق موازین شرعی و قانونی باید حقوق موقوفات را پرداخت کنند و دریافت اجاره موقوفات موجب اجرای نیت واقف می‌شود و اوقاف نیز تمامی عوائد موقوفات را بر اساس نظر واقف که در وقف نامه ذکر شده است، هزینه می‌کند.

print

پاسخی بگذارید