تاریخ: ۲۲:۵۹ :: ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
جایگاه هنرمندان پشت درهای بسته مدیران نیست

معاون فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد انزلی در جریان بازدید از دفتر انجمن سینمای جوانان انزلی گفت: هنرمندان همیشه مظلوم بوده‌اند و ما نمی‌خواهیم این قشر پشت درهای دفاتر ما معطل بمانند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی انجمن سینمای جوانان انزلی، حجت مهدوی با استقبال از تماشای آثار برتر تولید شده در انجمن سینمای جوانان انزلی اظهار داشت: با تماشای این آثار قطعا ارادت ما به سازندگان آثار بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به این نکته که خواندن مصاحبه اهالی سینما مانند کتاب خواندن است افزود: صحبت‌های سینماگران در باب مسائل اجتماعی، فرهنگی و زندگی مبتنی بر تجربه های با ارزش آن ها و متاثر از زحماتشان در تولید فیلم‌ها است.

حجت مهدوی معاون فرهنگی منطقه آزاد انزلی در ادامه این جلسه گفت: ما وظیفه خود می‌دانیم که ارتباطات را با شهر انزلی حفظ کنیم و در فضاهای مختلف حضور داشته باشیم در این بین هنرمندان که جایگاه خاص خود را دارند، هنرمندان همیشه مهجور و مظلوم بوده اند و ما نمی‌خواهیم این قشر پشت درهای دفاتر ما معطل بمانند.

وی افزود: من به مردم انزلی همیشه ارادت داشتم، اعتقادم همیشه این بود که دروازه های مدرنیته، توسعه و روابط بین‌الملل از اینجا به کشور باز شد و جدا از بافت فرهنگی، بناهای موجود در شهر سندی بر این اتفاق است.

معاون فرهنگی و هنری منطقه آزاد انزلی با اشاره به ماهیت اقتصادی مناطق آزاد خاطر نشان کرد: معاونت فرهنگی در مجموعه منطقه آزاد هنوز جوان است و نگاه اکثریت و سیاست گذاران به مسئول فرهنگی هنوز در سطح پوستر سازی و برگزاری مراسم ها خلاصه می‌شود، اما به نظر من اگر قرار است مبلغی هزینه مباحث فرهنگی شود باید این جوانان دیده شوند، جوان های امروز مستاصل شده اند و نیاز به امید آفرینی وجود دارد.

رئیس انجمن سینمای جوانان انزلی در ابتدای این جلسه با اشاره به سابقه طولانی شکل گیری دفتر انجمن در شهر انزلی گفت: قریب ۲۸ سال است که دفتر انجمن در شهر ما دایر شده در این مدت سه یا چهار نسل فیلمساز موفق که کار خود را از همینجا آغاز کردند به سینمای کوتاه ایران معرفی شده اند و برخی نیز در سینمای بلند و بدنه حضور پیدا کرده اند.

زهره زمانی با اشاره به نقش ریشه‌ای شکل گیری انجمن در تربیت فیلمسازان جوان افزود: پیش از شکل گیری دفتر انجمن سینمای جوانان در انزلی کانون فیلم این شهر فعال شد که راهگشای حضور علاقه‌مندان و جوانان انزلی برای ورود به سینما بود و موفقیت‌های همان نسل از فیلمسازان در سطح ملی و بین المللی باعث شد تا انزلی امتیاز راه اندازی دفتر انجمن سینمای جوانان را کسب کند.

این بانوی فیلمساز با تاکید بر اینکه بالاترین جوایز ملی و بین المللی در استان گیلان را هنرآموختگان انجمن انزلی کسب کرده‌اند خاطر نشان کرد: این نسل از فیلمسازان همچنان برای جوانان شهر انزلی الگوی زنده فیلمسازی هستند و راه آن‌ها توسط نسل‌های جدید ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه با معرفی فریدون بحرپیما از اساتید سینمای انجمن سینمای جوانان و یکی از پیشکسوتان حوزه سینما در انزلی یاد و تصریح کرد:  اگر موفقیتی در سینمای انزلی کسب شده بخش عظیم آن مدیون حضور آقای بحرپیما است، ایشان بدون چشمداشت مالی و با عشق به جوانان با استعداد شهر با انجمن همکاری داشته‌اند.

بحر پیما نیز در این جلسه  با اشاره به اینکه از سال ۷۹ مشغول تدریس در انجمن سینمای جوانان انزلی است تصریح کرد: ذات پویای تدریس را دوست دارم زیرا در کنار کار باید مطالعه کنم و به روز باشم و این لذت بخش است.

وی همچنین با انتقاد از عدم توجه به حق رایت در تولید آثار سینمایی و نوشتاری گفت: حتی در سابقه همکاری با منطقه آزاد و داوری چند دوره مسابقه عکاسی و سینمایی با این مجموعه، در برگزاری جشنواره عکس عاشورا که ما انجام دادیم حق رایت رعایت نشد آن برنامه در جاهای دیگری با همان عنوان و ساختار بدون اطلاع ما برگزار شد.

بحرپیما همچنین از عدم‌توجه به جوانان و موفقیت‌های آن‌ها از سوی مسئولین شهری انتقاد و اظهار کرد: بسیاری از جوانان این شهر حتی سیمرغ بلورین جشنواره ها و جوایز بین المللی دریافت کرده اند اما متاسفانه عدم توجه به موفقیت آن‌ها در حدی بود که حتی از نصب یک بنر تبریک نیز دریغ شد.

همچنین در انتهای جلسه چند اثر کوتاه از برترین تولیدات انجمن سینمای جوانان انزلی برای حاضران پخش شد سپس مدیران منطقه آزاد انزلی به گپ و گفت با فیلمسازان جوان حاضر در انجمن سینمای جوانان پرداختند و از کلاس‌های انجمن نیز بازدید کردند.

print

پاسخی بگذارید