تاریخ: ۹:۲۴ :: ۱۳۹۷/۰۱/۳۰

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که جایگزینی یورو درمانی برای سونامی دلار نیست.

معصومه آقاپورعلیشاهی با اشاره به مصوبه هیات دولت مبنی بر جایگزینی یورو به جای دلار اظهار داشت: این جایگزینی اقدام خوبی است؛اما یک شبه نمی تواند تغییری ایجاد کند،چراکه درحال حاضر نمی توان اسناد را از دلار به یورو تغییر داد و این کار زمان بر خواهد بود.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جایگزینی یورو در میان مدت اثرگذار است،ادامه داد: چنین اقداماتی در کوتاه مدت نمی تواند درمانی برای سونامی دلار در کشور باشد.

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم شورای اسلامی به راه حل های کوتاه مدت برای درمان سونامی دلار بیان داشت: درحال حاضر تنها اقدامی که می تواند انجام داد، افزایش امنیت سرمایه گذاری در کشور است، همچنین باید بتوانیم بازاری فراهم کنیم که مردم بتوانند در آن سفته بازی انجام دهند.

وی تاکید کرد: همچنین مجلس و دولت در کوتاه ترین زمان ممکن باید در زمینه حل مسئله FATF اقدام کند، تا خرداد ماه مهلت داریم در این زمینه اقدام عملی داشته باشیم.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،عنوان کرد: بنابراین هر چند جایگزینی یورو اقدام خوبی است؛ اما درمانی برای سونامی دلار و شرایط فعلی اقتصاد کشور در کوتاه مدت نیست، این اقدام در میان مدت می‌تواند تاثیرگذار باشد.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید