گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۴:۵۰ :: ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
جدیدترین آمار تسهیلات ساخت مسکن در سال ۹۸

مدیر امور اعتباری بانک مسکن از پرداخت یک هزار و ۴۴۶ فقره تسهیلات مشارکت مدنی به بخش مسکن طی دو ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، محمد حسن علمداری مدیر اداره امور اعتباری بانک عامل بخش مسکن با اشاره به جدیدترین آمار عملکردبانک مسکن در حوزه تسهیلات دهی به حوزه مسکن، عنوان کرد: در دو ماه نخست امسال تمرکز بانک مسکن بر تسهیلات دهی بر بخش مسکن متمرکز بوده است. به طوریکه مطابق با گزارش عملکرد بانک مسکن طی دو ماه ابتدایی امسال معادل یک هزار و ۴۴۶ فقره تسهیلات مشارکت مدنی به حوزه مسکن به ارزش ۱۷۷ میلیارد و ۶۶۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعطا کرده است.

وی ادامه داد: تسهیلات مشارکت مدنی اعطایی به بخش مسکن متناسب با نوع تسهیلات گیرنده به پنج بخش مختلف تقسیم شده است. در این مدت تسهیلات اعطایی به مجتمع های مسکونی به ارزش ۷۲ میلیارد و ۳۵۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بیشترین سهم در میان پنج گروه تفکیکی را داشته است.

مدیر اداره امور اعتباری بانک مسکن به سایر گروه‌های تسهیلات گیرنده در بخش مشارکت مدنی مسکن اشاره کرد و افزود: بانک مسکن طی دوماه ابتدایی امسال، به تعاونی‌های مسکن معادل ۲۳ میلیارد و ۱۸۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، تسهیلات انفرادی (با سپرده و بدون سپرده) به ارزش ۵۷ میلیارد و ۱۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، تسهیلات متمم طرح مسکن معادل ۱۹ میلیارد و ۸۴۱ میلیون تومان و به اقشار خاص معادل ۵ میلیارد و ۱۴۸ میلیون تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت کرده است.

علمداری با اشاره به میزان تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده در قالب صندوق پس انداز مسکن یکم طی فروردین و اردیبهشت ماه امسال نیز اظهار داشت: دراین مدت نیز ۲۳۹ فقره تسهیلات مشارکت مدنی به متقاضیان این بخش به ارزش ۲۳ میلیارد و ۶۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعطا شد.

به گفته وی در این مدت ۴۲۹ فقره تسهیلات مشارکت مدنی انفرادی بدون نیاز به سپرده گذاری و ۲۹۷ فقره تسهیلات مشارکت مدنی انفرادی در حوزه روستایی پرداخت شده است. وی تاکید کرد: بانک مسکن با تمامی توان در حوزه تسهیلات‌دهی به بخش مسکن حرکت می کند تا از این طریق به ایجاد تعادل و ساماندهی این بازار به طور موثر فعالیت داشته باشد.

print

پاسخی بگذارید