تاریخ: ۱:۰۶ :: ۱۳۹۷/۱۰/۲۵

در حادثه صبح امروز هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ نیروی هوایی ارتش، ۱۳ نفر از کارکنان این نیرو و دو نفر از کارکنان سازمان گوشت، به فیض شهادت نایل آمدند.

به گزارش اقتصاد شمال به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم تقی خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر گفت: صبح امروز یک فروند هواپیمای باربری بوئینگ ۷۰۷ نیروی هوایی ارتش که دارای محموله گوشت برای اجرای طرح مردم‌یاری و دراستای کمک به اقتصاد کشور از مبدا بیشکک  پایتخت کشور قرقیزستان عازم کشورمان بود، دچار حادثه شد و اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه فتح استان البرز کرد که در هنگام فرود از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند دچار آتش سوزی شد.

وی افزود: در این حادثه ۱۳ نفر از کارکنان این نیرو به فیض شهادت نایل آمدند و مهندس پرواز این پرواز مجروح شده و به یکی از بیمارستان های استان البرز منتقل و بستری شده است.

سخنگوی ارتش خاطرنشان کرد: این پرواز در راستای سلسله اقدامات ارتش و بویژه نیروی هوایی ارتش در اجرای طرح های مداوم مردم یاری و کمک به اقتصاد کشور انجام شده است و بدون شک دلاورمردان و شهدای عزیز این حادثه در جایگاه شهدا و قهرمانان ۸ سال دفاع مقدس قرار دارند.

امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی با تأکید بر اینکه در چنین مأموریت‌هایی برای صرفه جویی در استفاده از تجهیزات و بهره‌برداری مطلوب از زمانهای طولانی مأموریت، همزمان اقدامات آموزشی نیز صورت می پذیرد گفت: در این مورد هم اقدامات آموزشی نیز برای خلبانان و مجموعه تیم پروازی صورت گرفته، درنتیجه این مأموریت، آموزشی هم بوده است. در ضمن هواپیما به هیچ عنوان در اجاره نبوده است.

این گزارش حاکی است در حادثه امروز؛

امیر سرتیپ دوم غفور قجاوند فرمانده سابق تیپ پشتیبانی شهید لشکری

سرهنگ جواد سلیمانی

سرهنگ محمد باقر ندری

سرهنگ محمد عبدلی

سرهنگ دوم عزیز علیزاده

داود ذوالفقاری

علی افروغ

محمد رضا طاهری

مصطفی محمودی

سعید قاسمی

جواد مرادی

حمید رضا لطفیان

و  فریدون شیخی،

(شاکر آجرلو و مریم زارعی نژاد از شهدای غیر نظامی) به فیض شهادت رسیدند و سرهنگ فرشاد مهدوی قلعه مجروح شده است.

print

پاسخی بگذارید