تاریخ: ۹:۴۷ :: ۱۳۹۷/۰۴/۱۱

معاون عرضه فرابورس اعلام کرد : با آغاز موج تازه عرضه های اولیه، در هفته جاری ۱۳۰ میلیون سهم شرکت پتروشیمی ‏غدیر در فرابورس عرضه می شود.

بهنام محسنی در سی‌وپنجمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» با محوریت عرضه سهام یک شرکت پتروشیمی تازه وارد به بازار سهام اظهار داشت: ۱۳۰ میلیون سهم شرکت پتروشیمی ‏غدیر که دارای ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه است بعد از طی شدن روند پذیرش و تکمیل آن در روز چهارشنبه هفته جاری در فرابورس عرضه می شود.

فرایند پذیرش

معاون عرضه فرابورس افزود:: در اواسط سال گذشته پذیرش شرکت پتروشیمی غدیر در فرابورس آغاز و انجام شد و با نهایی شدن فرایندها، عرضه سهام این شرکت در هفته جاری و روزهای آینده نهایی می شود تا اولین عرضه اولیه تابستان ۹۷ در فرابورس انجام شود.

روش عرضه اولیه

محسنی در ادامه گفت : در عرضه اولیه ۱۳۰ میلیون سهم شرکت پتروشیمی غدیر در فرابورس، سهم قابل تخصیص بر مبنای روش ‌بوک بیلدینگ و ثبت سفارش کشف قیمت خواهد شد.

میزان اختصاص سهام

وی اضافه کرد : در عرضه اولیه سهام شرکت پتروشیمی غدیر، به هر سهامدار حقوقی و حقیقی حداکثر ۲۶۰۰ سهم اختصاص خواهد گرفت.

دامنه کشف قیمت

معاون عرضه فرابورس درباره دامنه کشف قیمت عرضه اولیه سهام شرکت پتروشیمی غدیر، گفت : پیش بینی می کنیم با توجه به وضعیت مثبت فعلی بازار سهام، بین ۱۶۵۰ تا ۱۷۰۰ ریال کشف قیمت سهام این شرکت صورت بگیرد.

متعادل سازی سودآوری

همچنین مدیرعامل پتروشیمی ‏غدیر در سی‌وپنجمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» که به  منظور تشریح ظرفیت‌های این شرکت در فرابورس برگزار شد، اعلام کرد: سود و بازدهی شرکت با چابک سازی های صورت گرفته ارتقا می یابد و با توجه به این که پتروشیمی ‏غدیر جزو چهار شرکت تولید کننده PVC در ایران است، اهداف سودآری شرکت همچنان متعادل دنبال می شود.

میزان تولید

امیر بیانک در ادامه افزود: در سه ماهه ابتدایی سال جاری ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن تولید صورت گرفته که نسبت به دوره مشابه با رشد روبرو شده که تاثیر مستقیمی در بازدهی و قیمت سهام شرکت را در پی خواهد داشت.

سهم صادراتی

وی درباره سهم صادراتی محصولات شرکت نیز گفت: نزدیک به ۶۰ درصد تولیدات شرکت به سایر کشورها صادر می شود که کشور عراق سهم عمده ای از این میزان را دارد.

شفاف سازی های مالی

مدیرعامل پتروشیمی ‏غدیر درباره فرصت های ویژه حضور در بازار سهام‌ اظهار داشت: بعد از حضور در فرابورس سعی می کنیم تا علاوه بر تامین مالی بهینه در این بازار، شفاف سازی های مستمر و با کیفیتی را ارائه کنیم تا سهامداران با اطمینان کامل نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند.

print

پاسخی بگذارید