هاشمی مدیر جشنواره ارکیده نوشهر

مدیر چهارمین جشنواره ملی ارکیده گفت:  جشنواره  ارکیده در نوشهر فرصت مغتنم هم‌افزایی برای ایجاد بستری برای  اشتغال و درآمد پایدار است.

به گزارش اقتصاد شمال ،چهارمین جشنواره ملی ارکیده از شانزدهم تا نوزدهم بهمن ماه امسال درباغ گیاه شناسی نوشهر برپا می شود .

 جشنواره ارکیده و اشتغال پایدار

مدیر چهارمین جشنواره ملی ارکیده گفت:  جشنواره  ارکیده در نوشهر فرصت مغتنم هم‌افزایی برای ایجاد بستری برای  اشتغال و درآمد پایدار است.

جمیله هاشمی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری چهارمین جشنواره ملی ارکیده، افزود: مقدمات اولیه این جشنواره در قالب برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و تعیین اعضای کارگروه اجرایی فراهم شد و با همین روال به سمت مراحل بعدی کار در راستای برگزاری باشکوه جشنواره ملی ارکیده نوشهر خواهیم رفت.

وی با تأکید بر اینکه جشنواره ارکیده فرصتی برای ایجاد بستر اشتغال و درآمد پایدار است، افزود: معضل بیکاری امروز به یکی از دغدغه‌های مهم تبدیل شده است که پیامدهای منفی خاص خود را دارد و متعاقب آن، تلاش برای فراهم آوردن اشتغال سبب شده است تا انرژی روانی زیادی از افراد گرفته شود که مسلماً این موضوع خوشایند نیست.

هاشمی تصریح کرد: جشنواره ملی ارکیده نوشهر  نه تنها فرصتی بسیار ارزشمند و کم‌نظیر برای شناسایی ظرفیت‌های ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در شهرستان نوشهر است  بلکه می‌تواند گستره وسیع مازندران را نیز در برگیرد و با فراهم کردن زمینه‌های کشت و پرورش این گیاه زینتی و تجاری، برای تعداد قابل توجهی از جویندگان کار، اشتغال و درآمدی پایدار را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ارکیده یک گل تجاری است، یادآور شد : در نقطه مقابل نوار ساحلی مازندران جمعیتی حدود 150 میلیون نفر در قالب کشورهای حاشیه خزر زندگی می‌کنند و بنابراین با توجه به وجود چند بندر در مازندران از جمله بندر نوشهر، فرصتی طلایی برای افزایش صادرات غیرنفتی از طریق تولید و پرورش گل ارکیده است .

هاشمی ادامه داد: باید در عمل از این موقعیت بزرگ در راستای درآمدهای ارزی و توسعه اشتغال در استان مازندران نهایت بهره‌وری را انجام داد و این امر مهم در سایه تعامل و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها امکان‌پذیر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی نوشهر، تشکیل کارگروهی برای اجرایی کردن زمینه‌های تولید و پرورش فراگیر گل ارکیده را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: این کارگروه می‌تواند در طول زمان و حتی پس از برگزاری جشنواره ملی ارکیده  تا جشنواره بعدی، نسبت به آموزش افراد علاقه‌مند به تولید و پرورش گل ارکیده و راه‌های ورود به بازار داخلی و خارجی به منظور جذب مشتری و فروش آن به منظور تجاری‌سازی، اشتغال و درآمد پایدار، فعالیت مستمر داشته باشد.

مدیر چهارمین جشنواره ملی ارکیده به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کردو اظهارداشت:یکی از اهداف مهم جشنواره ملی ارکیده  ایجاد اشتغالی مطمئن و کاملاً اقتصادی در کنار امید و نشاط‌بخشی به جامعه است که همه ساله در جشنواره‌ ارکیده، افراد موفق در این حوزه معرفی و مورد تجلیل قرار می گیرند.

وی در پایان با قدردانی از اعضای شورای شهر و شهردار  نوشهر به همراه کارگروه تخصصی و همه کسانی که برای برگزاری چهارمین جشنواره ملی ارکیده نوشهر تلاش کردند عنوان کرد: شهرداری و شورای اسلامی نوشهر نیز همه سعی و توان خود را برای برگزاری باشکوه‌تر چهارمین جشنواره ملی ارکیده  به کار می‌گیردکه امیدوارم مورد رضایت شهروندان فهیم نوشهری واقع شود.

print

پاسخی بگذارید