تاریخ: ۲۲:۱۱ :: ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
جلوه جهانی گیلان در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: حضور بارز فعالان گردشگری استان در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران، جلوه های جهانی این استان را به مخاطبان معرفی می کند.

حمید رضا آذرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این نمایشگاه علاوه بر حضور فعال تشکل های متعدد گردشگری از جمله جامعه هتلداران گیلان ،واحدهای پذیرایی ، انجمن صنفی راهنمایان گردشگری، بومگردی، اطلاع رسانی مجازی ،صنایع دستی گیلان با جلوه جهانی آن یعنی چادر شب بافی  و همچنین معرفی جنگل های هیرکانی دارای ثبت جهانی به بازدیدکنندگان معرفی می شوند.
قاسم آباد رودسر بهمن ماه سال گذشته با عنوان روستای جهانی چادرشب بافی از سوی شورای جهانی صنایع دستی ( World Crafts Council) ثبت جهانی شد ؛همچنین،جنگل‌های هیرکانی که بخش عمده‌ای از آن در  استان گیلان قرار دارد، تیرماه ۹۸ به ثبت جهانی رسید؛ این جنگل ها از بقایای جنگل های دوران سوم زمین شناسی هستند و به لحاظ پایداری و قدمت از اهمیت بسزایی برخوردارند؛ حدود دو میلیون هکتار از این جنگل ها در ایران،  بویژه شمال کشور قرار دارد و ثبت جهانی این اثر ارزشمند در فهرست میراث جهانی اقدامی مناسب برای حفظ زیست بوم و گردشگری طبیعی است.
وی یادآور شد:نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی با شعار «سفرهای ایمن و مسئولانه» در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی  به صورت کاملا تخصصی آغاز به کار کرده  و صرفا از بخش‌های خدمت‌دهنده گردشگری کشور برای حضور دعوت شده است.
آذرپور خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه شیوه‌های نوین خدمات گردشگری در دوران کرونا به نمایش گذاشته شده، همچنین خدمات دهندگان گردشگری در مدت برپایی نمایشگاه تجربیات خود در دوران کرونا را مبادله می کنند و در دوره‌های آموزشی گردشگری ویژه دوران همه‌گیری کرونا شرکت می کنند.
وی ادامه داد: متاسفانه کرونا روند رو به توسعه گردشگری را با اختلال مواجه کرد بطوریکه فعالان این عرصه شاهد آسیب های سختی شدند اما امیدواریم با اجرای واکسیناسیون و رفتن کرونا، صنعت گردشگری پویا تر از پیش فعالیت خود را آغاز کند.
نمایشگاه (تخصصی) گردشگری و صنایع‌دستی تهران با شعار «سفرهای ایمن و مسئولانه»  تا هشتم اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌ها در تهران ادامه دارد.
استان گیلان با بهره مندی از طبیعت زیبای دریای نیلگون خزر، سواحل ماسه ای ، جنگلهای هیرکانی ، تالاب ها و مناطق دیدنی بعنوان یکی از کانون های مهم گردشگری شمال کشور دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۱۲۶ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

print

پاسخی بگذارید