تاریخ: ۰:۵۰ :: ۱۳۹۸/۱۱/۲۷

حسن روحانی رییس‌جمهور بسیار محبوب کشورمان که محبوبیتش پدر مردم را درآورده در مراسم روز زن گفت: «دست رییس‌جمهور را برای انتخاب وزرای زن باز بگذارید.»

محمدرضا ستوده- بعد از گفتن این جمله کل کشور در سکوتی عمیق فرو رفت و ۸۰ میلیون ایرانی به این فکر کردند که چه کسانی در کشور دست رییس‌جمهور را برای انتخاب وزیر زن بسته‌اند؟ رییس‌جمهور اولین مقام اجرایی کشور است و هر چقدر بخواهد می‌تواند وزیر زن انتخاب کند. او از فعل جمع استفاده می‌کند و می‌گوید: «باز بگذارید!» این یعنی تعداد زیادی هستند که قدرت‌شان از رییس‌جمهور بیشتر است و نمی‌گذارند او وزیر زن انتخاب کند. چرا تعداد زیادی در کشور وجود دارند که قدرت‌شان از رییس‌جمهور بیشتر است؟!
اگر رییس‌جمهور می‌دانست که تعداد زیادی در کشور هستند که قدرت‌شان از او بیشتر است، چرا وعده داد که زنان را وارد کابینه می‌کند؟
اما مگر می‌شود در یک کشور رییس‌جمهور بخواهد وزیر زن انتخاب کند اما عده‌ای زورشان از او بیشتر باشد که اجازه ندهند؟ پس ما چرا رییس‌جمهور انتخاب کردیم؟! ما اگر می‌دانستیم وضعیت این‌گونه است از همان اول می‌رفتیم به همان کسانی رای می‌دادیم که قدرت‌شان از رییس‌جمهور بیشتر است و خواسته‌هایمان را به آنها می‌گفتیم! در آن صورت اگر آنها به مطالبات توجهی نمی‌کردند، می‌توانستیم آنها را به بی‌توجهی به خواسته‌های ملت محکوم کنیم. اما الان هر چه به روحانی می‌گوییم، می‌گوید: من می‌خواهم این کار را بکنم ولی عده‌ای که زورشان از من بیشتر است نمی‌گذارند!
اگر این «عده‌ای» نبودند، روحانی تا الان ایران را اقتصاد چهارم دنیا می‌کرد، زنان داخل استادیوم‌ها بودند، زنان کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شدند، زنان هر چه دل‌شان می‌خواست می‌پوشیدند، هر چه دل‌شان نمی‌خواست نمی‌پوشیدند و… حتی روحانی ذاتا از لحاظ قیافه و تیپ شبیه جاستین ترودو است اما «عده‌ای» نمی‌گذارند که او ظاهر واقعی خودش را نشان دهد!
در پایان این مراسم که برای پاسداشت و تکریم مقام والای زن برگزار شد، رییس‌جمهوری در راستای اثبات جایگاه متعالی و تاثیرگذار زنان در هر جامعه‌ای گفت: «اگر زن‌ها نباشند، مردها حتی نمی‌توانند جوراب خود را پیدا کنند.»
این‌گونه بود که زنان حاضر در جلسه متوجه شدند جایگاه‌شان در ذهن رییس‌جمهور کجاست و از میزان تاثیر خود در جامعه باخبر شدند.خبرها حاکی از آن است که دیروز صبح حسن روحانی با اینکه همسرشان در منزل بود اما نتوانست جوراب خود را پیدا کند و به گفته همسرشان گویا قرار است تا آخر عمر بدون جوراب عمر خود را سپری کند تا به دیگر وجوه تاثیرگذار زنان در جامعه پی ببرد.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید