حدود ۷۰۰ طرح صنعتی با پیشرفت ۶۰ درصد در مازندران وجود دارد

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران از وجود ۶۸۹ طرح صنعتی در حال ساخت با پیشرفت بالای ۶۰ درصد با حجم سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد تومان در استان خبر داد.

جهانگیر بائی لاشکی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که بیش از ۶۰ درصد از این طرح های صنعتی به خاطر تورم و افزایش نرخ ارز برای ادامه کار نیاز به تسهیلات دارند که کارگروه و کمیته تسهیل استان با جدیت پیگیر حل مشکلات آنها است.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی با استفاده از تسهیلات رونق تولید و سایر منابع ، در نیمه نخست سال جاری به ۱۱۹ واحد صنعتی ۷۵۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

بائی لاشکی گفت : در حال حاضر نیز ۴۸۲ واحد تولیدی برای دریافت ۳۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

معاون گذاری اداره کل صنعت ، معدن و تجارت مازندران همچنین سهم استان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ بودجه سال جاری را ۲۳۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود :  تاکنون ۲۵۹ میلیارد تومان از این محل به واحد های صنعتی تسهیلات پرداخت شده که ۱۰ درصد بیشتر از سقف تعیین شده ، می باشد.

بائی لاشکی در خصوص واحدهای صنعتی غیر فعال این استان هم گفت : در راستای حمایت از واحدهای صنعتی تعطیل شده در استان تاکنون  ۵۱  واحدهای صنعتی با تسهیلات ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به چرخه تولید بازگشتند که ۶۱۷ نفر در این واحدها مشغول به کار شدند.

وی افزود:  براساس برنامه ریزی های صورت تا پایان سال یکصد واحد غیر فعال دیگر هم به چرخه تولید بازخواهد گشت.

print

پاسخی بگذارید