گروه: اجتماعی
تاریخ: ۱۵:۳۳ :: ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
حضور ۳۸۰ هنرمند روستایی گلستان در جشنواره فرهنگ‌ اقوام

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان گفت: ۳۸۰ هنرمند و تولیدکننده روستایی با عرضه تولیدات و نمایش آیین و سنت‌های مناطق استان در سیزدهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان و گنبد شرکت می‌کنند.

به گزارش روز سه شنبه استانداری گلستان، علی نصیبی اظهار داشت: علاوه بر معرفی معماری بومی روستاها و شیوه سنتی زندگی، بازنمایش فرهنگ ریشه دار روستاها مانند آیین ها، موسیقی، بازی ها، غذاها و معرفی ظرفیت ها و تولیدات اقتصادی روستایی در این جشنواره مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در سال های اخیر توجه ویژه ای به ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی روستاها شده که راه اندازی نزدیک به ۷ هزار کارگاه اقتصادی جدید در روستاهای گلستان و برپایی ده ها جشنواره فرهنگی از جمله این اقدامات است.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان اظهار داشت: توجه دهیاری های گلستان به حفظ سنت های ریشه دار، تلاش برای ایجاد نشاط اجتماعی، جلوگیری از فراموشی آداب و رسوم و ترویج همدلی و همگرایی در سالهای اخیر منجر به تقویت این باورها و توسعه و ترویج آن در بین مردم به خصوص نسل جوان شده است.

سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام استان گلستان، ۲۱ تا ۲۴ آبان در نمایشگاه بین المللی گرگان و از ۲۶ تا ۲۹ آبان‌ ماه در مجموعه ورزشی المپیک شهرستان گنبدکاووس برگزار می شود.

print

پاسخی بگذارید