تاریخ: ۲۱:۰۷ :: ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
حمایت هزار و ۵۲۰ میلیارد ریالی دولت از صنایع گنبدکاووس

توجه به واحدهای صنعتی و تولیدی بویژه کارخانجات در دست ساخت، نیمه فعال و راکد و گره‌گشایی از مشکلات مالی این صنایع برای رونق تولید، ایجاد درآمد و اشتغال از جمله سیاست‌های راهبردی اقتصادی دولت است که در این راستا از سال ۹۵ تاکنون هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال به واحدهای حوزه صنعت و معدن گنبدکاووس پرداخت شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس روز چهارشنبه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: این مبلغ در قالب تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش به ۷۳ واحد تولیدی و یا طرح در دست ساخت بخش صنعت و معدن این شهرستان مرزی شامل هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال در قالب سرمایه در گردش به ۵۹ واحد صنعتی و معدنی و ۲۹۸ میلیارد ریال به عنوان سرمایه ثابت به ۱۴ طرح در حال ساخت واحد صنعتی پرداخت گردید.

به گفته خلیل رجبلی، از میزان تسهیلات پرداخت شده در مدت یاد شده ۱۳۶ میلیارد ریال آن طی یکسال گذشته بوده که به هشت واحد صنعتی گنبدکاووس پرداخت شد.

وی ادامه داد: همچنین از سال ۹۲ تاکنون برای ۳۰۳ طرح صنعتی و معدنی گنبدکاووس با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال و ایجاد ۶ هزار و ۵۰ فرصت شغلی جواز تاسیس صادر شده که از این تعداد ۱۴۴ طرح با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای هزار و ۲۶۹ نفر پروانه بهره‌برداری دریافت کردند.

رییس اداره صمت گنبدکاووس همچنین اضافه کرد: محصولات تولیدی ۱۲ واحد صنعتی این شهرستان از جمله “پلی اتیلن، نایلون و نایکلس، گازوئیل بازیافت شده از روغن سوخته خودروها، رنگ، تینر، نئوپان، خوراک دام و لبنیات”  صادراتی است که در سال ۹۷ مجموع صادرات این واحدها حدود ۱۶۰ میلیون دلار بود اما به سبب شیوع کرونا و برخی مشکلات ناشی از تحریم مقدار آن در سال گذشته و امسال کاهش یافته است.

شهرستان مرزی گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

print

برچسب ها: , ,

پاسخی بگذارید