گروه: اجتماعی
تاریخ: ۱۵:۱۰ :: ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
خادمان مشهور امام هشتم (ع)

دهه آخرصفر، مشهد پر می‌شود از هوای خدمت به زائران پیاده؛ خدمتی که وقت و زمان و پیرو جوان نمی‌شناسد، همه شهر، یکپارچه عزادار سرورشان آقا علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام هستند.

سرویس اجتماعی اقتصاد شمال :خراسان رضوی یکپارچه مهمانخانه و موکب می‌شود، برای پذیرایی از زائران دل‌سوخته‌ای که از راه‌های دور و نزدیک به زیارت امام رئوف علیه‌السلام طلبیده شده‌اند. رهروانی که در فراز و نشیب جاده‌ها، به لحظه دیدار گنبد و بارگاه حضرت ضامن آهو دل‌ سپرده‌اند و همت عاشقانه، بدرقه راهشان شده تا در این ایام سوگواری برای ادای نذرشان یا استجابت آرزوهایشان در شهر شهادت باشند.

عده‌ای اما نذر خدمت دارند، از گوشه و کنار این سرزمین بزرگ، فصل میزبانی که می‌رسد دست از خانه و کاشانه می‌کشند و جان و تن را نثار خادمی آستان هشتمین سبط نبی می‌کنند تا شاید رضای رضا علیه‌السلام شامل حالشان شود. پیر و جوان، بزرگ وکوچک، مشهور یا غیرمشهور، خدمت به بارگاه شمس توس، افتخار هر عاشقی و دل‌شیفه‌ای است.

چهره‌های شناخته‌شده و محبوب در همه عرصه‌ها؛ تهیه‌کننده و بازیگر، شاعر و خواننده، ورزشکار و قهرمان، نویسنده و خطاط، همه و همه یک‌ فصل مشترک دارند، ارادت بی‌مانند به سرور خوبان رضا علیه‌السلام…

مفتخرم به خادمی امام هشتم علیه‌السلام

مهران رجبی، بازیگر دوست‌داشتنی و محبوب سینما و تلویزیون درباره طرح همه خادم‌الرضائیم می‌گوید: افتخاری است برای من که با پیوستن به این طرح ارزشمند خادم افتخاری امام هشتم علیه‌السلام باشم.

وی با بیان این‌که حضور مضجع منور امام رضاعلیه‌السلام واقعا برای ما ایرانیان یک نعمت و باعث مباهات است، ادامه می‌دهد: هر ایرانی از هر جای کشور که به مشکلی برمی‌خورد به زیارت امام هشتم علیه‌السلام می‌آید و حاجت خود را از این امام مهربان می‌گیرد.

خدمت برای رضای رضا

این بازیگر مطرح کشور با اشاره به این‌که ایران و مشهد مقدس به واسطه امام رضا علیه‌السلام برای شیعیان جهان شناخته‌شده است، تصریح می‌کند: همه دلدادگان و عاشقان ثامن‌الحجج علیه‌السلام از سراسر دنیا برای حل مشکلات خود به حضرت متوسل می‌شوند و این آقای بزرگوار، پاسخ همه دعاها و آرزوها را می‌دهد.


خدمت به آقا نشان افتخاری برای عاشقان ولایت است

رضا رویگری، هنرمند محبوب و بازیگر نام‌آشنای تلویزیون و سینما نیز فرصت خدمت به زائران بارگاه منور رضوی را یک نعمت ارزشمند و نشان افتخاری برای هر شیعه و محب اهل‌بیت علیهم‌السلام دانسته و می‌گوید: بی‌شک وجود پاره تن نبی در سرزمین خراسان، منشأ خیر و برکات فراوانی است که همه ایرانیان از نور وجود این امام رئوف علیه‌السلام بهره‌مند می‌شوند.

خدمت برای رضای رضا

وی ادامه می‌دهد: اجرای طرح‌های ارزشمندی مثل طرح «همه خادم‌الرضائیم»، فرصت خادمی را برای عاشقان به خدمت در بارگاه منور ثامن‌الحجج علیه‌السلام و حریم رضوی فراهم می‌آورد و باعث می‌شودارادتمندان به حضرت بتوانند از هر جای کشور و با هر وسع وتوان به جمع خدمتگزاران به زائران آقا بپیوندند.


خدمتگزاری آقا برای من خاطره بوده است

حسین بادامکی، بازیکن مشهدی فوتبال که سابقه بازی در تیم‌های ابومسلم و پرسپولیس تهران، را در کارنامه خود دارد بیان می‌کند: هرساله سعی می‌کنم در دهه آخر صفر همزمان با شهادت امام رضا علیه‌السلام که شهر مشهد مملو از زائران عزادار می‌شود در جمع خدمتگزاران به زائران حضرت حضور داشته باشم.

وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته توفیق خدمت‌رسانی در ایستگاه‌های استقبال از زائر را داشته‌ام ادامه می‌دهد: در این چند سال که لایق آن بوده و خدمتی به زائران آقا داشته‌ام هرچه دیده‌ام برایم خاطره است؛ خاطراتی که هرکدام دنیای از معنویت را برای من به همراه داشته‌اند.

خدمت برای رضای رضا

این بازیکن مشهدی می‌افزاید: از حضور زائران پیر گرفته تا کودک شیرخواره، هیچ‌گاه این صحنه‌ها از جلو چشمانم محو نمی‌شود. زائران پیاده‌ای را دیدم که فرسنگ‌ها مسیر شهر بهشت را با تمامی سختی‌ها، در هوای سرد به عشق علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام می‌آمدند.


موفقیتم را مدیون امام رضا هستم

محمد دانشور، قهرمان طلایی دوچرخه‌سواری کشور، سفیر ورزشی رضوی، از فرزندان سرزمین خورشید، مشهدالرضاست.

او کسب مدال‌های طلایی آسیا و جهان را حاصل سرسختی و توسلش به امام رضا(ع) این قهرمان دوچرخه‌سواری پیوستن به طرح «همه خادم‌الرضائیم» و کسب نشان خادمی حضرت را برای خود افتخاری می‌داند و عنوان می‌کند: با سرسختی و کمترین امکانات به موفقیت دست‌ یافتم و صد درصد مطمئنم توکلم بر امام رضا (ع) بود که این نتایج را برای من رقم زد.

خدمت برای رضای رضا

دانشور به‌عنوان درد دل با آقا این‌گونه می‌گوید: «سلام آقای مهربان؛ دلم می‌خواهد کبوتروار گرد گنبدت بگردم؛ آقای مهربانم؛ پله‌های موفقیتم را با عنایت و لطف شما طی کردم؛ یا ثامن‌الحجج علیه‌السلام مرا بپذیر که بی‌قرار حریم و حرمتان هستم.»


هر جای دنیا می‌توان خادم امام رضا بود

محسن ترکی، داور بین‌المللی فوتبال نیز ضمن پیوستن به طرح همه خادم الرضائیم می‌گوید: هر فردی در هر جایگاهی که هست، با هر لباس و شغلی که دارد و در هر جای دنیا اگر به هر انسانی که قصدش زیارت آقاست خدمت کند، خادم امام رضا علیه‌السلام است.

این داور مشهدی همچنین با تأکید بر این‌که خادم افتخاری علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام بودن مستلزم این نیست که فقط در حرم امام رضا(ع) خدمت‌رسانی کنند، بیان می‌کند: به عقیده من تمامی مردم مشهد می‌توانند خادم افتخاری حضرت باشند، حتی با دادن یک نشانی به زائری که شهر مشهد را نمی‌شناسد می‌توانند گرهی از کار آن زائر باز و خدمتی به آنها کنند.

خدمت برای رضای رضا

وی عنوان می‌کند: هرساله در ایام آخر صفر در شهر مشهد که مملو از جمعیت زائران پیاده می‌شود حضور دارم، با چشمان خودم عشق و ارادتی را که خادمان افتخاری امام‌هشتم علیه‌السلام در ایستگاه‌های استقبال از زائر به زائران پیاده انجام می‌دهند نظاره کرده‌ام.

ترکی می‌گوید: در این ایام خدمتگزاران زیادی را دیده‌ام که در همه اصناف و شغل‌ها باهر لباسی، خالصانه و با ارادت به زائران پیاده حضرت خدمت می‌کردند.


با عشق و ارادت به زائران خدمت‌ می‌کنم

جبار قوچان‌نژاد، سرمربی تیم والیبال پیام خراسان نیز در وصف حس و حال تشرف به حرم مطهر رضوی می‌گوید: زیارت امام رضا علیه‌السلام و دیدن صحن و سرای آقا به جان‌ ودل صفا می‌دهد. هرزمانی که به زیارت آقا مشرف می‌شوم احساس قدرت می‌کنم و دل و روحم جان دوباره می‌گیرد. وی خدمت به زائران آقا را یک افتخار می‌داند و ادامه می‌دهد: درسال‌های گذشته به‌عنوان یک شهروند مشهدی توفیق پیدا کرده‌ام که در ایستگاه‌های استقبال از زائر به زائران پیاده خدمت‌رسانی کنم.

خدمت برای رضای رضا

قوچان‌نژاد با پیوستن به کمپین همه خادم‌الرضائیم خاطرنشان می‌کند: امسال هم طبق سال‌های گذشته اگر امکان آن فراهم شود، حتما در ایستگاه‌های استقبال از زائر حضور پیدامی‌کنم و با عشق و ارادت به زائران آقا خدمت‌رسانی می‌کنم.


برکت زندگی‌ام را مدیون امام رضا هستم

حسن بشکوفه، تهیه‌کننده مطرح سینما نیز با پیوستن به جمع «خادمیاران رضوی» می‌گوید: از کودکی عاشق و دلباخته امام رضا علیه‌السلام بودم و لطف آقا همیشه شامل حالم شده است.

این هنرمند نام‌آشنا که آثاری همچون سریال تلویزیونی «پهلوانان نمی‌میرند»، «مدار صفر درجه» و «شب دهم» را در کارنامه کاری خود دارد،می‌گوید: از کودکی همواره به پابوسی امام رضا علیه‌السلام می‌آمدیم، عشق و علاقه بسیاری به ایشان دارم و معتقدم هر چه دارم از آقا دارم.

خدمت برای رضای رضا

وی از این‌که خادم افتخاری حریم رضوی شود بسیار ابراز خرسندی می‌کند و می‌گوید: بسیاری آرزو دارند که حتی یک ساعت خادم آقا باشند و من نیز خوشحالم که با پیوستن به طرح همه خادم‌الرضائیم این توفیق نصیب من شده است تا بتوانم خدمتی هر چند کوتاه، به زائران حضرت داشته باشم.

بشکوفه با بیان این‌که هرسال برای زیارت به مشهد مقدس می‌آید، می‌گوید: همیشه و در همه حال لطف امام رضا علیه‌السلام را در زندگی‌ام دیده‌ام و این را مدیون آقا هستم.


همه خادم‌الرضائیم

فرقی ندارد وسع و توان شما چقدر است. اینجا فرصت خدمت برای همه مهیاست. با کمک به برپایی ایستگاه‌های استقبال از زائران پیاده در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی، با نذورات نقدی و غیرنقدی برای تهیه اقلام مورد نیاز زائران پیاده مانند مواد غذایی، وسایل گرمایشی، پتو، پوشاک، اقلام فرهنگی و …، با صرف ساعتی از وقت روزانه برای ارائه خدمت در ایستگاه‌های استقبال از زائران مانند واکس، پذیرایی، خدمات پرستاری و پزشکی، خیاطی، خدمات ویلچر، تعمیرات کفش، آمارگیری و سرشماری، انتظامات مسیر، نظافت و…. با اسکان زائران در منازل یا تأمین خودرو برای انتقال زائران و خادم‌یاران. با مشاور مذهبی، فرهنگی و خانواده، خدمات فرهنگی و آموزشی به کودکان زائران یا حتی خدمات رسانه‌ای مانند تولید گزارش یا طراحی یک پوستر یا عکس نوشت.

منبع:جام جم

print

پاسخی بگذارید