تاریخ: ۲۰:۲۵ :: ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
خسارت سیلاب به ۱۶۵۵واحد صنفی گلستان

طبق برآوردهای اولیه در پی سیل اوایل سال جاری به یکهزار و ۶۵۵ واحد صنفی استان حدود ۴۳۱ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

به گزارش اقتصادشمال ،به نقل از استانداری گلستان، رحمان جمال ‎لیوانی در نشست هماهنگی اردوی جهادی مسوولان و خیران اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی اظهار داشت: در مجموع ۱۶ هزار و ۱۶۰ واحد صنفی در استان فعال است.
وی اضافه کرد: در شهرستان ‎آق ‎قلا از مجموع سه هزار و ۴۵۶ واحد صنفی بیش از یکهزار و ۲۰۰واحد بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده اند که رقمی بالغ بر ۳۲۲میلیاردریال می شود.
به گفته وی، همچنین از یکهزار و ۸۴۵ واحد صنفی شهرستان سیل زده گمیشان افزون بر ۲۵۰ واحد صنفی و از ۱۰ هزار و ۸۵۶ واحد صنفی فعال در گنبدکاووس بیش از ۱۵۰ واحد بر اثر سیل خسارت دیده است.
وی همچنین یادآور شدکه تاکنون از سوی اصناف و بازاریان گلستان پنج میلیارد و ۸۹۵ میلیون ریال کمک نقدی و افزون بر ۱۲ میلیارد ریال کمک غیرنقدی برای سیل زدگان استان جمع آوری شده است.
رییس بسیج اصناف سپاه نینوا، بیشتر کمک‎های غیرنقدی را در قالب لوازم بهداشتی، خوراکی، پتو و لباس بیان کرد و افزود که بر اثر سیل بسیاری از خانواده‌ها برخی کالاهای اساسی زندگی و اقلامی مانند یخچال، پتو، فرش و موکت را از دست دادند که تلاش می شود با هماهنگی اتاق اصناف آق‌قلا، تعمیرات لوازم خانگی آنان رایگان انجام شود.

print

پاسخی بگذارید