تاریخ: ۲۳:۴۲ :: ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
خسارت ۲۳۳ میلیارد ریالی سیل به شیلات گلستان

مدیرکل شیلات گلستان گفت که سیل اخیر با از میان بردن امکانات زیربنایی و تاسیساتی ۲۳۳ میلیارد ریال به ظرفیت های شیلاتی این استان خسارت زد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سید جواد قدس علوی اظهار داشت: این سیلاب خسارات قابل توجهی به امکانات زیربنایی، تاسیسات و محصولات شیلاتی در بخش های مختلف از جمله مزارع منفرد، منابع آبی و همچنین مزارع دومنظوره با استفاده از آب چاههای کشاورزی وارد کرده است.
وی بیان کرد: مبلغ خسارت سیل در مزارع بخش خصوصی در شهرستان های مختلف استان حدود ۲۳۰ میلیارد ریال برآورد شده که از این مقدار حدود ۱۶۰ میلیارد ریال آن شامل خسارات به تاسیسات و امکانات و حدود ۷۲ میلیارد ریال آن شامل خسارات به محصولات و تولیدات شیلاتی است.
مدیرکل شیلات گلستان افزود: همچنین در سیل اخیر یک هزار و ۸۳۹ هکتار مزارع پرورش انواع آبزیان و ۴ هزار و ۳۶۴ تن انواع محصولات و تولیدات شیلاتی استان در معرض تخریب و نابودی قرار گرفته اند که تلاش برای احیا و بازپروری آن ها ادامه دارد.
به گفته قدس علوی در سیل اخیر شهرستان گنبد کاووس با ۱۰۱ و گالیکش با ۱ مورد خسارت در مزارع منفرد و منابع آبی ، بیشترین و کمترین میزان خسارت را دیده اند.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید