تاریخ: ۱۶:۴۶ :: ۱۳۹۹/۰۱/۲۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت که شیوع کرونا در این استان به حوزه فرهنگ و هنر ۲۵۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران،  عباس زارع افزود : حوزه ظریف فرهنگ و هنر  همگام با سایر رسته های شغلی در بحران ویروس کرونا و طرح قرنطینه اجتماعی دچار خسارات عظیم مالی شده است.

وی توضیح داد : بخشی از خسارت مربوطبه توقف فعالیت مجتمع ها و پردیس های  فرهنگی، هنری و سینمایی، ، شرکت های تهیه و تکثیر آثار موسیقی، خانه مد و لباس، استودیوهای صدابرداری ، اجراهای تئاتر و آموزشگاه های هنری است و بخش دیگر هم شامل  ناشران ، کتابفروشان ، کانون های آگهی و تبلیغات ، موسسات فرهنگی ، قرآنی ، چاپخانه ها ، رسانه ها اعم از روزنامه ها ، هفته نامه ها،  پایگاه های خبری ، موسسات مطبوعاتی و رسانه ای و رسانه های  دیجیتال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از حمایت هاتی اقتصادی دولت از کسب و کارها پس از شیوع ویروس ، گفت : رسانه ها و اهالی فرهنگ و هنر استان در ۲ ماهه پس از شیوع ویروس کرونا در امر اطلاع رسانی به جامعه  و ایجاد پویش ” در خانه بمانیم ” در فضای مجازی نقش مهمی در کاهش بحران ایفاء کردند و لازم است دولت ، بخصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به برآورد خسارت های وارده ناشی از کرونا ، از این بخش نیز همانند سایر کسب و کارها حمایت کند.

عباس زارع با قدردانی از استاندارمازندران و نماینده عالی دولت در استان به خاطر توجه به رسانه ها از ستاد مقابله با کرونا استانی نیز درخواست کرد تا برای جبران خسارت های ناشی از کرونا به حوزه فرهنگ و هنر در بخش استانی نیز اعتبار اختصاص داده شود.
در استان مازندران بیش از ۴۰۰ پایگاه خبری استانی و نمایندگی های خبرگزاری و روزنامه های سراسری فعالیت دارند که صرفا در بخش رسانه حدود ۸۰۰ خبرنگار اشتغال دارند.

print

پاسخی بگذارید