گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۵۶ :: ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
خسارت ۶۳میلیارد تومانی برف به شبکه توزیع برق گیلان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان گفت :برف سال گذشته ۶۳ میلیارد تومان به شبکه برق گیلان خسارت وارد کرده است.

محمد اسماعیل هنرمند در جلسه بررسی پروژه های نیمه کاره شهرستان صومعه سرا از خسارت ۶۳ میلیارد تومانی برف سال گذشته به شبکه برق استان خبر داد و متذکر شد: شبکه برق استان دیگر تحمل بحران و خسارت جدید را ندارد و  باید به این مشکل برق استانفرا استانی نگاه شود .
وی با اشاره به اینکه تا کنون حتی یک ریال اعتبار  به خسارت های برف سال های قبل تخصیص نیافته است افزود: ۵۰درصد شبکه برق استان  برابر هشت هزار کیلومتر  باید به کابل خود نگهدار تبدیل شود  که نیاز به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و با این وضعیت در جهش تولید گیلان دچار مشکل هستیم .
در ادامه جلسه نماینده شهرستان صومعه سرا  خواستار جدی رسیدگی به مشکلات حوزه برق و آب و منطقه ای شد و افزود: دولت و مجلس تمام توان خود را برای حل مشکلات این حوزه به کار گرفته اند .
سید کاظم دلخوش با اشاره به اینکه وسعت تالاب رو به کاهش است افزود:با پایین آمدن آب وسعت ۱۹هزار هکتار تالاب انزلی به ۱۶هزار هکتار رسیده واین وضعیت برای روستاهای حاشیه تالاب در صومعه سرا زنگ خطر محسوب می شود که باید برای احیای آن بیشتر تلاش کنیم .
فرماندار شهرستان صومعه سرا گفت: موتور بسیاری از پروژه های نیمه کار با تعامل بین دستگاه ها به حرکت می افتد .
سیدجلال سید محمدی اظهار داشت: بسیاری از پروژه های ورزشی با بیش از ۸۰درصد پیشرفت نیمه کاره مانده و نیازمند تعامل بین دستگاه ها است .
وی با تاکید براینکه این پروژه ها باید تعیین تکلیف شود اظهارداشت: سه سالن ورزشی روستاهای چمثقال کلسر و گوراب زرمیخ و چمن مصنوعی تنیان و سکوی تماشاگران تولمشهر و تقویت برق سالن های ورزشی واقعه دشت و اباتر باید در دستور کار اداره ورزش و جوانان قرار گیرد .
فرماندار صومعه سرا با اشاره به اینکه حجم کار اداره برق بالا است افزود: احداث پست ۶۳کیلو وات در تولمات و شعبه برق در طاهرگوراب و منطقه ضیابر از نیاز های اساسی شهرستان است .
وی بر لزوم تجهیز ایستگاه های پمپاژ به شبکه برق تاکید کرد و افزود: احیاء  آببندان ها در این شهرستان یک ظرفیت است که متاسفانه بهره برداری درست از آن انجام نشده و داستان تکراری آببندان ها موجب آن می شود که سرمایه گذار عطای آببندان را به لقایش ببخشد .

به گزارش ایرنا، در این جلسه پیگیری پروژه‌های نیمه کاره ورزشی، برق و آب منطقه‌ای شهرستان صومعه‌سرا با حضور نماینده شهرستان، مدیرکل ورزش و جوانان، مدیر عامل و قائم مقام شرکت توزیع برق استان و معاونت آب منطقه‌ای استان برگزار و راهکارهای جذب اعتبار و تکمیل پروژه ها مورد بررسی قرار گرفت .
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

print

پاسخی بگذارید