نگاهی به نمازجمعه های استان های شمالی
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۱۵:۳۹ :: ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
خیانت قرن در هم شکسته شد

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که می توان شکست معامله قرن ،حمایت از قدس شریف،توجه به حال نیازمندان را در ماه مبارک رمضان را از مهمترین بخش های این خطبه ها خواند.

 

امام جمعه ساری : مردم امروز انزجار از نظام صهیونیستی را نمایش گذاشتند

امام جمعه ساری : مردم امروز انزجار از نظام صهیونیستی را نمایش گذاشتند

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه ساری افزود: مردم ولایتمدار ایران اسلامی یک بار دیگر ثابت کردند که گرانی، مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها و تهدیدها نمی‌تواند آنان را از وظایف ملی و مذهبی باز دارد.

وی ادامه داد: حضور پرشور مردم در حالی صورت گرفت که آمریکا، نظام صهیونیستی و دیگر دشمنان جمهوری اسلامی برای عرم شرکت شهروندان در این رویداد جهانی نقشه‌ها کشیدند و در فضای مجازی و رسانه‌های خود فعالیت شبانه روزی داشتند.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری از روز قدس به عنوان روز خدا و پیامبر نام برد و شرکت در این رویداد مهم را یک وظیفه عبادی و سیاسی دانست و افزود: مردم ایران اسلامی با حساسیت لازم و بصیرت کافی به فرمان امام راحل لبیک گفته و این روز بزرگ را همواره زنده نگه می‌دارند.

خطیب جمعه ساری حضور جوانان در راهپیمایی روز قدس و سایر مراسم عبادی سیاسی را چشمگیر توصیف کرد و گفت: بر مسئولان واجب است تا به شکرانه رشادتهای آنان در حل مشکلاتشان بکوشند.

او یادآور شد: شرکت گسترده جوانان در مناسبت‌ها در حالیست که دشمنان بیش از همه آنان را هدف گرفته و برای ایجاد فاصله بین جوانان با ارزش‌های دینی از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند.

طبرسی همچنین از حضور چشمگیر مردم بویژه جوانان در شبهای احیاء قدردانی کرد و گفت: امسال برای نخستین بار در شب شهادت حضرت علی (ع) دسته‌های عزاداری در شهرها به راه افتاد.

وی ضمن سپاسگزاری از این حرکت خودجوش افزود: اینگونه مراسم برای سوگواری شهادت امیر المومنین (ع)، آئینی همچون تاسوعا و عاشورا در استان و متعاقب آن در کشور به وجود می‌آید.

خطیب جمعه همچنین خواستار احداث و تجهیز بنیاد مهدویت در مازندران شد و هدف از این بنیاد را معرفی هرچه بهتر امام زمان (عج) و پاسخ به شبهات دانست و از مسئولان و شهروندان خواست تا برای احداث این مرکز همکاری کنند.

وی از کم رنگ شدن یادواره‌های شهدا انتقادکرد و گفت: با توجه به دینی که از شهیدان بر گردن ماست و نیز دسیسه‌های شبانه روزی دشمنان، کم توجهی به اینگونه مراسم می‌تواند خطرات فرهنگی در پی داشته باشد.

امام جمعه اهل سنت گنبد خواستار جلوگیری از توهین به مقدسات سنی ها شد

امام جمعه اهل سنت گنبد خواستار جلوگیری از توهین به مقدسات سنی ها شد

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با محکوم کردن توهین به مقدسات اهل سنت در یکی از برنامه های مذهبی پخش زنده از شبکه ۵ سیمای جمهوری اسلامی، خواستار تدبیر جدی مسئولان برای جلوگیری از تکرار چنین وقایعی شد.

به گزارش خبرنکار ایرنا، آخوند عبدالکریم جاور در خطبه‌های امروز نماز جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: اقدام ناپسند و زشت توهین و بی حرمتی به مقدسات اهل سنت که از سوی یک فرد ناآگاه و بی سواد انجام شد، احساسات یک میلیارد را ۴۰۰ میلیون مسلمان را جریحه دار کرد و لازم است مسئولان نظام، اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار اینگونه مسائل انجام دهند.

وی با استناد به آیات قرآن کریم گفت: در قرآن دوبار از واژه اهل بیت استفاده شده که در هر دو مورد مراد از اهل بیت همسر پیامبران است و کسی که به همسر پیامبر توهین و بی حرمتی روا می‌دارد، در واقع هتاک اهل بیت است.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با برشمردن فضایل خلفای راشدین و ام المومنین عایشه، خاطرنشان کرد: این افراد در نزد اهل سنت بسیار محترم بوده و اهانت به آنان توهین به مقدسات محسوب می‌شود و علاوه بر جریحه دار کردن قلوب مسلمین، به وحدت بین آنان نیز لطمه می‌زند.

وی تصریح کرد: مسئولان جمهوری اسلامی همواره بر وحدت بین اقوام و مذاهب مختلف تاکید کرده و اهل سنت مخصوصاً در منطقه ترکمنصحرا نیز با نظام جمهوری اسلامی همراه هستند که نمونه بارز آن را در راهپیمایی امروز (روز جهانی قدس) شاهد بودیم که با پیروی از کلام رهبر معظم انقلاب، ترکمن‌های اهل سنت به صورت گسترده در راهپیمایی حضور یافتند.

وی با حساس و مهم توصیف کردن حفظ وحدت و همبستگی پیروان مذاهب اسلامی در کشور گفت: طرح مسائل اختلاف برانگیز و توهین و بی حرمتی به مقدسات، به مثابه زدن جرقه در انبار باروت است و مسئولان بایستی با اتخاذ تدابیر مناسب نباید اجازه دهند جرقه اختلافات مذهبی در جامعه زده شود.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در پایان سخنان خود از اقدام مناسب مسئولان صدا و سیما، قوه قضائیه و نمایندگان مجلس در برخورد با فرد هتاک به مقدسات اهل سنت تقدیر و ابراز امیدواری کرد که اینگونه مسائل در آینده تکرار نشود.

در پی قصور صورت گرفته در پخش صحبت های مداح هتاک در یکی از ضیافت های مذهبی از شبکه پنج سیما و توهین به مقدسات اهل سنت، با دستور رئیس سازمان صدا و سیما مدیر شبکه پنج سیما و مدیر پخش این شبکه برکنار شدند و مداح هتاک نیز از سوی قوه قضائیه احضار شد.

امام جمعه رشت: طرح معامله قرن، توطئه ای برای محو نام فلسطین است

امام جمعه رشت: طرح معامله قرن، توطئه ای برای محو نام فلسطین است

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نمازجمعه رشت، حضور مردم ولایتمدار در راهپیمایی روز قدس را نشانه تقوا دانست و افزود: این تقواست که مردم را برای لبیک به ندای امام (ره) به خیابان ها آورد.
امام جمعه رشت با اشاره به ۷۱ سال اسارت قبله نخستین مسلمانان توسط عده ای یهودی نابکار بیان داشت: رژیم جعلی صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ میلادی در قلب دنیای اسلام شکل گرفت و مدت ۲۲۴ سال است که حجاز در اسارت آل جهود است و طبق محاسبات تاریخی رژیم جعلی صهیونیستی را آل سعود به وجود آورده است.
آیت الله فلاحتی، طرح معامله قرن را نشان دهنده اوج ذلت استکبار دانست و خاطرنشان کرد: تیر دشمنان با طرح مذکور به سنگ می خورد زیرا امروز ملت های اسلامی به ویژه مردم ایران مانند ملت های گذشته در خواب غفلت نیستند.
وی با تاکید براینکه فلسطین و آرمان فلسطین در حقیقت پاره تن امت اسلام است، اظهار کرد: فلسطین و روز قدس، روز حمایت از مبانی اسلام و فلسطین است.
امام جمعه رشت، روز قدس را روز هشدار به تمام قدرت های سلطه گر جهانی عنوان کرد و افزود: روز قدس، روز مقدمه تشکیل حکومت جهانی مستضعفین است.
وی به ۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام (ره) اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این روز به عنوان رهبر امت اسلامی برگزیده شدند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با قدردانی از حضور مردم در لیالی قدر، بیان کرد: از پاسداشت شب های قدر توسط دختران و پسران جوان تشکر می کنم.
آیت الله فلاحتی ادامه داد: اگر انسان برای خدا شریک قائل شود توبه اش مورد قبول واقع نمی شود زیرا خداوند هرگز شرک را نمی پذیرد.

print

پاسخی بگذارید