تاریخ: ۱۹:۵۹ :: ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
دادگاه کلاهبرداری پیش‌فروش خودرو فردا در گلستان برگزار می‌شود

رییس کل دادگستری گلستان از تکمیل رسیدگی به پرونده کلاهبرداری میلیاردی در دادسرای عمومی استان خبر داد و گفت که با ارجاع این پرونده به دادگاه، ۶ متهم اصلی فردا یکشنبه به صورت علنی محاکمه می‌شود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان اظهار داشت: پس از پرونده موسوم به پرهام آزادشهر و کسری گندم آق‌قلا، این سومین پرونده کلان اقتصادی در گلستان است.

وی بیان کرد: این پرونده مربوط به پیش‌فروش خودرو است که ۶ متهم اصلی پرونده در قالب یک شرکت صوری با موضوع وعده تحویل خودرو بیش از ۴۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کردند.

رییس دادگستری کل گلستان گفت: پس از رسیدگی پرونده در دادسرای گرگان، کیفرخواست صادر و با دستور معاون اول قوه قضاییه برای رسیدگی به دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی گلستان ارجاع شد.

وی بیان کرد: اتهام اصلی متهمین این پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور است.

در پرونده دادگاه گندم گلستان، بیش از ۹ هزار تن گندم که به یک کارخانه آرد امانت سپرده بود مفقود شد.

دادگاه با احراز بزهکاری متهمان این پرونده مبنی بر مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در توزیع گندم، متهم ردیف اول را به تحمل پنج سال حبس محکوم کرد.

پرونده بعدی پرونده اخلال در نظام اقتصادی گلستان، پرونده پرهام آزادشهر بود که متهمان آن با عنوان ثبت نام خودروهای لیزینگی از ۲ هزار ۸۱۹ نفر در استان های گلستان و سیستان و بلوچستان میلیاردها تومان کلاهبرداری کردند.

براساس دادگاه، متهمان شرکت پرهام آزادشهر به رد مال به شکات و مالباختگان به همراه در مجموع ۵۰ سال زندان و شلاق و همچنین انفصال دایم از خدمات دولتی محکوم شدند.

رای صادره پرونده های اخلال در نظام اقتصادی غیرقابل اعتراض و تجدید نظر است.

print

پاسخی بگذارید