گروه: اجتماعی
تاریخ: ۲۲:۵۸ :: ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
دانشگاه مازندران بورسیه تحصیلی نیما به دانشجویان خارجی می‌دهد

مدیر دفتر همکاری‌های امور بین‌الملل دانشگاه مازندران گفت که این دانشگاه بورسیه تحصیلی نیما به دانشجویان خارجی در رشته زبان و ادبیات فارسی اعطاء می‌کند.

دکتر محمود عزیزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که در مرحله نخست چهار دانشجوی خارجی برای تحصیل در دانشگاه ماندران با بورسیه  نیما پذیرفته می شوند.

وی با اعلام این که صفحه مخصوص جذب دانشجو برای بورس نیما در درگاه الکترونیکی دانشگاه مازندران با همین نام باز شده است که متقاضیان می توانند در آنجا درخواستشان را ارائه کنند ، افزود: بورس تحصیلی نیما در حال حاضر فقط برای دانشجویان مقطع دکترای زبان و ادبیات فارسی خواهد بود و مشمول دیگر مقاطع تحصیلی نمی شود.

مدیر دفتر همکاری‌های امور بین الملل دانشگاه مازندران توضیح داد: دانشجویان خارجی باید رزومه تحصیلی ، فعالیت علمی و پژوهشی ، مقالات و همچنین نمرات مقاطع مختلف دانشجویی خود را در صفحه بورس نیما بارگذاری کنند و سپس پرونده های تشکیل شده در کمیته ای در درون دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مازندران بررسی و دانشجویان واجد شرایط از سوی خود اساتید انتخاب می شوند.

وی گفت : به دلیل همزبانی اولویت با کشورهای همسایه بخصوص دانشجویان کشورهای همسایه شمالی و شرقی ایران است ، اما این ملاک هیچ تاثیری بر روی انتخاب دانشجو نداشته و ملاک فقط داشته های علمی و تحقیقاتی اوست.

عزیزی افزود : دانشجویانی که برای بهره مندی از بورس نیما ثبت نام می کنند باید حداقل معدل ۱۷ در دوره کارشناسی  ارشد و کارشناسی را در کارنامه خود داشته باشند.

وی شرط سنی را برای دانشجویان دکترای عضو هیات علمی دانشگاه حداکثر ۳۵ سال و دانشجویان غیر هیات علمی حداکثر ۳۳ سال اعلام کرد.

مدیر دفتر همکاری‌های امور بین الملل دانشگاه مازندران گفت : نخستین دانشجویان بورس نیما برای سال تحصیلی آینده انتخاب می شود و تا آن زمان هیچ محدودیتی زمانی و تعداد برای ثبت نام متقاضیان وجود ندارد.

هیات مدیره دانشگاه مازندران اعطای بورسیه تحصیلی نیما به دانشجویان خارجی را برای تحصیل در مقطع دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی مرداد ماه امسال با هدف اشاعه زبان و ادبیات فارسی در میان دیگر ملت ها و همچنین آشنایی آنان با تاریخ فرهنگی و ادبیاتی ایران تصویب کرد.

علت نامگذاری این بورسه به نام نیما نیز پاسداشت و افتخار ” نیما یوشیج ” شاعر مازندرانی و پدر شعر نوی فارسی بوده است.

دانشگاه مازندران تنها دانشگاه مادر درخطه شمال کشور است که سالانه میزبان بیش از ۱۳ هزار دانشجو است.

این دانشگاه با در اختیار داشتن حدود ۴۰۰ عضو هیات علمی و بیش از ۸۰ رشته در مقطع کارشناسی در دوره های روزانه و شبانه، بیش از ۱۰۰ رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و ۶۶ رشته گرایش در مقطع دکترا ، از دانشگاه های مهم کشور محسوب می شود.

دانشگاه مازندران در سال تحصیلی جدید شاهد رشد سه برابری تحصیل دانشجویان خارجی بود و اکنون تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه به عدد ۵۰۰ نفر رسیده است.

print

پاسخی بگذارید