گروه: اجتماعی
تاریخ: ۲۳:۵۷ :: ۱۳۹۸/۰۲/۲۴

سحر بلوری‌ فر دانش آموز گیلانی در مسابقه نقاشی سال ۲۰۱۹ سازمان جهانی بهداشت حائز رتبه شد.

سرویس اجتماعی اقتصادشمال ،معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: بلوری‌ فر از دبیرستان فرزانگان ناحیه یک رشت در مسابقه نقاشی سال ۲۰۱۹ سازمان جهانی بهداشت در گروه سنی ۱۶ تا ۱۸ سال، موفق به کسب رتبه سوم شد.
امیر سراجی اظهار داشت: مسابقه نقاشی روز جهانی بهداشت سال ۲۰۱۹ از سوی سازمان جهانی بهداشت با موضوع مراقبت های اولیه بهداشتی، راهی به سوی پوشش همگانی سلامت برگزار شد.
وی یادآور شد: در برگزاری مسابقه نقاشی سازمان جهانی بهداشت، دانش آموزان استان گیلان در سال ۹۲ رتبه پنجم و در سال ۹۴ نیز مقام های دوم و چهارم را به دست آوردند.
دانش ‌آموزان ایرانی در گروه‌ های سنی ۸ تا ۱۸ سال رتبه‌های اول تا پنجم مسابقه نقاشی روز جهانی بهداشت سال ۲۰۱۹ با موضوع مراقبت بهداشتی اولیه برای پوشش همگانی سلامت را کسب کرده و بالاترین جایگاه را در میان ۲۲ کشور منطقه مدیترانه شرقی به دست آوردند.
بیش از هفت هزار و ۹۰۰ اثر نقاشی از مدارس سراسر کشور دریافت شد که از بین آثار حائز شرایط ، بیش از ۹۰۰ اثر انتخاب و به مرحله نهایی در دفتر مدیترانه شرقی این سازمان در کشور مصر ارسال شد، در مرحله نهایی ۱۳ نقاشی از کشور جمهوری اسلامی ایران در میان برگزیدگان نهایی مسابقه نقاشی امسال قرار گرفتند.
ایرنا

print

پاسخی بگذارید