تاریخ: ۱۷:۴۷ :: ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
داور بین المللی ووشو گیلان کارشناس خبره فدراسیون ووشو شد

طی حکمی از سوی وزیر ورزش و جوانان ، مهرداد شیرازی داور بین المللی و از ووشوکار با سابقه استان گیلان به عنوان کارشناس خبره این فدراسیون معرفی شد.

رئیس هیات ووشو استان گیلان روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  شیرازی یکی از سرمایه های بزرگ ووشوی کشور و گیلان است و امیدواریم که  در این پست نیز وظایف خود را  به خوبی انجام دهد و فدراسیون ووشو بتواند بیش از پیش از تجربیات این ووشوکار باسابقه استفاده کند.

محمدرضا نوبخت افزود: همچنین پیش از این نیز طی حکمی از سوی امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو، مهرداد شیرازی به عنوان رئیس کمیته فنی این فدراسیون منصوب و مشغول به کار شده بود.

رئیس هیات ووشو استان گیلان خاطرنشان کرد: شیرازی یکی از سرمایه های بزرگ ووشوی کشور و گیلان است و امیدواریم که این مربی و داور باسابقه ووشو در پست های جدید خود با موفقیت به کار خود ادامه دهد.

نوبخت بیان کرد: مهرداد شیرازی از ووشوکاران پیشکسوت و همچنین از داوران بین المللی ووشوی ایران محسوب می شود که همواره در مسابقات مختلف ووشو در سطوح ملی و بین المللی به عنوان داور و مسئول داوری حضور می یابد و سال گذشته نیز در رقابت های ووشوی قهرمانی جوانان آسیا، به عنوان نایب رئیس هیات ژوری جوانان آسیا انتخاب شده بود.

گیلان در رشته ووشو از قطبهای برتر بوده و همواره ورزشکاران ، داوران و مربیان این استان در تیم های ملی حضور چشمگیری داشته و دارند.

ووشو  به مجموعه هنرهای رزمی چینی گفته می‌شود که امروزه با نام‌های سی ام ای نیز شناخته می‌شود و به عنوان یکی از گسترده‌ترین رشته‌های رزمی شناخته می‌شود. ووشو به معنای هنر جنگیدن یا هنر رزم و مهارت می‌باشد. مسابقات ووشو مدرن در دو بخش ساندا (بخش مبارزه که در گذشته سانشو نام داشت) و تالو (بخش اجرای فرم) برگزار می‌شود.

ووشو دارای بیش از ۱۶۰۰ سبک است که به ۳ بخش کلی، یعنی سبکهای شمالی، سبکهای جنوبی و سبکهای نرم یا درونی تقسیم می‌شوند و در بخش مسابقات تالوی مدرن تحت عنوان چانگ چوان، نان چوان و تای چی چوان به نمایندگی از تمامی سبکهای ووشو حضور دارند.

print

پاسخی بگذارید