نگاهی به نمازجمعه های استان های شمالی
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۱۸:۳۹ :: ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
درگیری با ایران باتلاقی مخوف برای آمریکا است

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که می توان  ایستادگی در مقابل یاوه گویی های آمریکا،توجه به تنظیم بازاردر ماه مبارک رمضان ،توجه به معیشت مردم و  توجه به اعمال و برکات ماه مبارک رمضان و توجه به امر به معروف و رعایت موازین شرعی در خصوص ماه مبارک رمضان و منع از روزه خواری در ملاء عام  را  از مهمترین بخش های این خطبه ها خواند.

 

امام جمعه موقت  ساری :درگیری با ایران باتلاقی مخوف برای آمریکا است

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود : آمریکا در صورت ارتکاب چنین جهالت و حماقتی یک بار دیگر شکست بدتر و سنگین تر از ویتنام را تجربه خواهد کرد.
وی خطاب به رییس جمهوری آمریکا گفت : با تحریم های همه جانبه ملت بزرگ ایران را تهدید نکن زیرا این کار با دم شیر بازی کردن است و عاقبت وخیمی برایت خواهد داشت.
قاسمی ضمن بزرگداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر ، افزود : رئیس جمهوری آمریکا تنها با مرور حماسه سوم خرداد به رشادت و دلیری مردم ایران پی برده و خواهد فهمید که مردمی که دست خالی در مقابل کفر جهانی ایستادگی و از ارزش های دینی دفاع کردند هرگز تحت تاثیر یاوه گویی های او قرار نمی گیرند.
خطیب جمعه ساری از هشت سال دفاع مقدس به عنوان تاریخ افتخار آمیز ایران اسلامی نام برد و تاکید کرد تا رشادت و جانبازی های رزمندگان برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.
وی ادامه داد : فرزندان ما باید بدانند که تاریخ ۴۰ ساله جمهوری اسلامی و اقتدار و عظمت امروز نظام با نثار خون بهترین جوانان کشور به دست آمده است.
قاسمی گفت : غیرتمندی لازمه مسلمانان است و غیرت دینی، غیرت ملی و غیرت ناموسی همواره دست بیگانگان و طمع کاران را از این سرزمین مقدس کوتاه کرده است .
وی افزود : مردم باید بدانند که آمریکا به جنگ اقتصادی قناعت نکرده و همواره می خواهد فرهنگ بی بند و باری و بی غیرتی را در ایران اسلامی رواج دهد.
امام جمعه موقت ساری همچنین از روز قدس به عنوان یادگار حضرت امام (ره) و نماد ظلم ستیزی یاد و تاکید کرد: مردم ولایی ایران اسلامی با شرکت در این مراسم باشکوه به ترامپ و ترامپیان می فهمانند که تهدید و تحزیم تاثیری در اراده آهنین آنان نخواهد داشت.

تاکید امام جمعه گرگان:مقاومت تنها راه حفظ منافع ایران در برابر آمریکا است

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان اظهار داشت: تجربه ۴۰ سال اخیر کشور ثابت می کند که تنها راه دست یابی به منافع همه جانبه کشور، تداوم مسیر مقاومت است و راهکاری به جز آن برای ما قابل تصور نخواهد بود.
امام جمعه گرگان به تلاش و هیاهوی تعدادی از کشورهای منطقه مانند امارات، عربستان و اسراییل در اقدام اخیر آمریکا و ورود ناو هواپیمابر در خلیج فارس اشاره کرد و اظهار داشت : آنان می خواستند با سر و صدا و القای دروغین وقوع قریب الوقع جنگ بین ایران و آمریکا، ما را به پای مذاکره با این قلدر بکشانند تا منافع خود را کسب کنند که تیرشان همانند همیشه به سنگ خورد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تجربیات تلخ امریکا از جنگ های منطقه مانند جنگ عراق و سوریه به آن ها ثابت کرده که جنگ مسیر مناسبی برای آنان نیست و به همین دلیل نیز آنها بدنبال جنگ نیستند
امام جمعه گرگان بیان کرد: بی تردید مذاکره ای میان ایران و آن ها انجام نمی شود زیرا آنان صداقت ندارند و سابقه خود را در پشت کردن به تعهدات بین المللی مثل برجام به جهانیان و ایران نشان دادند.
آیت الله نورمفیدی بیان کرد: مطابق فرموده مقام معظم رهبری، مذاکره با آمریکا به خصوص با دولت فعلی آنها سم است.
امام جمعه گرگان افزود: اگر ما در برابر تهدیدات امریکا پا پس بکشیم آنها چند گام توقعات خود را افزایش می دهند که در این شرایط لازم است مقاومت پیشه کنیم تا پیروز این میدان باشیم.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: به برخی از دغدغه ها و نواقص اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در واگذاری ها به بخش خصوص اشاره کرد و گفت : نحوه اجرای این اصل از چگونگی قیمت گذاری تا نحوه واگذاری ها دارای اشکالات بسیاری است.
آیت الله نورمفیدی گفت: در برخی واگذاری ها مانند شرکت آلومینیم هرمزگان، هپکو اراک، نیشکر هفته تپه و ماشین سازی تبریز مشکلاتی زیادی مشاهده شد که ضرورت دارد مجلس وظیفه نظارتی خود را در این بخش مطلوب تر انجام دهد.

امام جمعه بندر انزلی:موضوع بنزین نیازمند سامان بخشی است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین اظهار داشت: مسئولان محترم به این سوالات باید پاسخ دقیق و روشن دهند که اگر پروژه بایوجمی کار درستی بود چرا مخفیانه آن را آغاز کردید؟
وی خاطرنشان کرد: چرا طرح یک هزار میلیاردی شما تا این حد مبهم است؟ چرا نام مسئولانی که پشت این پروژه هستند هیچگاه فاش نشده است ؟ چرا برای مردم توضیح نمی دهید که چه افرادی با چه اهدافی پشت این پروژه هستند؟
وی افزود: چرا با همین پول تصفیه خانه فاضلاب نمی سازید ؟ چرا برای بیت المال هزینه اضافی می تراشید؟ چرا نمی گذارید مخالفان این طرح رسما نظر خودشان را اعلام کنند ؟ چرا به مخالفان پاسخ قانع کننده نمی دهید؟
حجت الاسلام شمس الدین متذکر شد: مسئولان شهرستان انزلی اعم از فرماندار محترم ، نماینده محترم، شورای اسلامی شهر انزلی باید رسما اعلام کنند موافق این پروژه اند یا مخالف آن هستند؟
خطیب جمعه انزلی از صدا و سیمای گیلان خواست با برگزاری میزگردهای تخصصی در خصوص پروژه بایوجیمی و سد لاسک مردم را در جریان دقیق این پروژه قرار دهند.
وی با طرح این سئوال که مسئول این پروژه میلیاردی‌ کیست افزود:اگر این پروژه میلیاردی شکست خورد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ برخی ها پاسپورت ها را در جیب دارند و تا اتفاقی می افتد به بهانه بیماری به خارج می روند، آیا می خواهید باز هم نظام را مقصر جلوه دهید؟
نماینده ولی فقیه با بیان این که در این گیر و دار رئیس محیط زیست شهرستان را که به حق جلو تخلفات افراد ذی نفوذ را گرفته و بارها و بارها تمام قد جلو متخلفان ایستاده است عزل می کنند تصریح کرد: آن مسئول محترم که می گوید من تحت فشار هستم، نام ببرد و بگوید تحت فشار چه فردی است ؟ چرا نیروهای کارآمد را ذبح اهداف سیاسی خود می کنید؟
وی با تاکید بر این که حفاظت محیط زیست گیلان به فردی شجاع و کارامد نیاز دارد افزود: مسئول محترم اداره کل حفاظت محیط زیست اگر نمی تواند مقابل فشارها بایستند بگذارد و برود و دنیا و آخرت خود را خراب نکند.
خطیب جمعه انزلی در خاتمه متذکر شد: اگر تغییر رئیس اداره محیط زیست در انزلی انجام شود، من به شدت پیگیری خواهم کرد ‌و پشت پرده این موضوعات و تخلفات را با تمام جزئیات با مردم در میان خواهم گذاشت.
اجرای پروژه بایوجمی در تالاب انزلی بدلیل شفاف نبودن و نامشخص بودن اثرات آن با انتقاد بسیاری از کارشناسان و کنشگران اجتماعی و محیط زیستی قرار گرفته است.

print

پاسخی بگذارید