تاریخ: ۹:۵۴ :: ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
دریافت تسهیلات 30 میلیاردی توسط کشاورزان رشت

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: امسال حدود 30 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادشمال،اسدی پرور عصر روز سه شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی در فرمانداری شهرستان رشت اظهار داشت: با پرداخت این تسهیلان برای 700 نفر اشتغالزایی شده است.
وی افزود: با توجه به نقش بسیار مهم و حیاتی کشاورزی در اقتصاد ایران و همچنین قرارگرفتن این بخش از لحاظ اهمیت و وسعت بعد از صنعت نفت در کشور، بی تردید کاهش و قطع وابستگی به خارج و استفاده بهینه از منابع موجود و ارتقای بهره وری از مهمترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است.
وی با تشریح فعالیت های جهاد کشاورزی شهرستان رشت در حوزه اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: طرح امنیت غذایی و تولید محصولات راهبردی ، توسعه کشت دانه های روغنی، طرح مشترک با سپاه قدس در باره مدیریت تغذیه و کشت دوم در محصولاتی شامل راتون، پاچ باقلا، باقلا برکت، سبزیجات برگی و غده ای از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رشت با بیان راهکارهای مقابله با کم آبی در مزارع شالیزار بیان داشت: احیاء آبندان ها، انتقال آب از ایستگاه پمپاژ به مزارع یا آبندان ها و احداث شبکه های فرعی و زهکشی درچه سه و چهار از جمله این راهکارهاست.
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار شهرستان رشت نیز در این جلسه در سخنانی بیان داشت: در دهه فجر پروژه هایی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی افتتاح می شود.
محمدعلی ویشکایی با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی در دستگاه های اجرایی شهرستان رشت خاطر نشان کرد: همه ما در هر مسئولیتی بایستی در تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشیم.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید