تاریخ: ۲۳:۵۸ :: ۱۳۹۸/۰۳/۲۶

رئیس جمهوری توسعه گردشگری را از جهت رونق اقتصادی، ایجاد فرصت های جدید اشتغال و افزایش نشاط اجتماعی، دوستی فرهنگ ها و جوامع فوق‌العاده مهم دانست.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیأت دولت: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه امروز – یکشنبه – هیأت دولت ضمن تأکید بر توسعه گردشگری با استفاده از جاذبه های گردشگری در پیرامون سدها و دریاچه ها، وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را مأمور فعال سازی این نوع از گردشگری کرد.

وی همچنین به بانک مرکزی توصیه کرد تسهیلات لازم را به متقاضیان توسعه بوم گردی که در راستای اشتغال زود بازده و مبتنی بر ظرفیت های داخلی است ارائه کند.

رفع موانع توسعه بوم گردی و تسهیل فرآیندهای آن، از دیگر توصیه های رئیس جمهوری به دستگاه‌های مسئول بود.

رشد ۲۴ درصدی گردشگری داخلی

در این جلسه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گزارشی درخصوص «گردشگری با رویکرد بوم‌گردی» به هیئت وزیران ارائه داد.

این گزارش، به ویژگی‌های مناطق خشک و کم آب کشور و جاذبه های گردشگری این مناطق علی‌رغم خشکسالی در آنها، ارزش‌های بوم‌گردی و اکوتوریسم و نیز وضعیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مناطق مختلف کشور پرداخته است.

در جلسه هیات دولت به ریاست روحانی چه گذشت؟

بررسی آمار گردشگری داخلی کشور، نشان دهنده رشد چشمگیر بازدید از مراکز گردشگری و ابنیه و مجموعه‌های تاریخی است، به گونه ای که مجموع آمار بازدید گردشگران از مراکز گردشگری ۱۳۴ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۸۲۰ نفر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.

حضور در شهرهای کوچک و مناطق روستایی کشور و تجربه اقامت در سکونتگاه‌های بومی، تجربه جدیدی است که امروزه در بین نسل جدید ایرانیان، رو به فزونی است.

تصویب سه لایحه در خصوص موافقت‌نامه همکاری امنیت در دریای خزر

هیأت وزیران امروز همچنین سه پروتکل الحاقی قانون موافقت‌نامه همکاری امنیت در دریای خزر با موضوعات همکاری و تعامل میان مراجع مرزبانی، مبارزه با جرایم سازمان یافته و مبارزه با تروریسم در دریای خزر را در قالب لوایح مجزا تصویب کرد.

قانون موافقتنامه مربوط به همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر در سال ۱۳۹۳ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است. با تصویب این پروتکل‌های الحاقی به موافقت‌نامه همکاری امنیت در دریای خزر، اجازه مبادله اسناد آن داده شد.

هیأت وزیران در این جلسه ضمن اعلام نظر در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری این موضوعات تعیین کرد.

print

پاسخی بگذارید