تاریخ: ۲۱:۴۳ :: ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی

مسئول منطقه حفاظت شده البرز مرکزی از دستگیری سه شکارچی توسط ماموران یگان حفاظت این اداره در غروب روز گذشته در بخش کجور شهرستان نوشهر خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی محیط زیست نوشهر ، مهدی کیاهیرتی گفت : درپی گزارش روز جمعه چهاردهم آبان همیاران محیط زیست مبنی بر ورود شکارچیان غیرمجاز در حوزه استحفاظی بخش کجور این شهرستان، ماموران یگان حفاظت محیط زیست وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: این گروه شکارچی حرفه ای و سابقه دار از شرایط بارانی و برفی در روز جمعه استفاده کرده و به ارتفاعات منطقه حفاظت شده رفتند که با اجرای عملیات تعقیب و کمین ۴۸ ساعته نیروهای یگان در ارتفاعات منطقه جنگلی روستای منجیر دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: شکارچیان متخلف با گذراندن شب در روز شنبه پس از شکار یک مرال سه ساله در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی لاشه را به همراه تفنگ گلوله زن در باغی در روستای منجیر بخش کجور مخفی کرده بودند.

مسئول منطقه حفاظت شده البرز مرکزی افزود: غروب روز یکشنبه هنگامی که این افراد برای بردن لاشه و تفنگ مراجعه کردند توسط ماموران یگان حافظت محیط زیست با اخذ حکم قضایی دستگیر و بخشی از لاشه یک مرال به همراه تفنگ گلوله زن کشف و ضبط و ۲ خودروی وانت پیکان و پژو ۴۰۵ نیز توقیف شد.

کیاهیرتی افزود : این شکارچیان حرفه ای غیرمجاز بومی پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

۲۲۰ هزار هکتار منطقه حفاظت‌ شده البرز مرکزی در شهرستان نوشهر قرار دارد که برای هر ۵۰ هزار هکتار تنها یک محیط‌ بان فعال است.

print

پاسخی بگذارید