تاریخ: ۱۵:۵۴ :: ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
دلایل حادثه کشتی نارگل چه بود؟

کشتی نارگل متعلق به شرکت کشتیرانی خزر، بزرگترین و قدیمی‌ترین شرکت کشتیرانی دریای خزر در نزدیکی بندر آستارا به گل نشسته است.

پژمان سالوچی:در حالی که نزدیک به یک دهه است هر چند ماه یکبار عده‌ای از مقامات استانی روبان به دست می‌گیرند و در آستارا از فتح الفتوحات حرف می‌زنند و وعده اتفاقات فرخنده برای این بندر را در آینده می‌دهند و از افزایش ظرفیت فلان و بهمان سخن در سال‌های پیش رو را می‌دهند، اتفاقی که امروز برای کشتی نارگل افتاد نشان داد که متاسفانه بندر آستارا فاقد امکانات اولیه لازم است و ان همه هیاهوی مقامات استانی در تبلیغ این بندر پشتوانه‌ای نداشته است.
خبر مشخص است: کشتی نارگل متعلق به شرکت کشتیرانی خزر، بزرگترین و قدیمی‌ترین شرکت کشتیرانی دریای خزر در نزدیکی بندر آستارا به گل نشسته است. کارشناسان خبره دریایی قبلا هشدار داده بودند که بندر آستارا سیستم ناوبری مناسبی ندارد و این شهر مرزی بیش از روبان پاره کردن به امکانات فنی نیاز دارد.
به سخنان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان آستارا در گفت و گو با فارس توجه کنید. سامان ساسانیان می‌گوید: برای آوردن کشتی به اسکله نیاز به دو فروند یدک‌کش داریم که یک یدک‌کش هم‌اکنون در محل حادثه حضور دارد و یدک‌کش بعدی نیز از بندر انزلی به سمت آستارا حرکت کرده است.
هرکس اندک آشنایی با امور بندری و کشتیرانی داشته باشد می‌داند که علاوه بر سیستم ناوبری به روز و کارآمد، یک بندر باید به تعداد کافی و حتی بیشتر یدک‌کش برای نجات حداقل یک کشتی داشته باشد، نه اینکه منتظر بمانند از یک بندر دیگر یدک‌کش برسد. خوشبختانه غواصان ارتش جمهوری اسلامی در حال پر کردن کم‌کاری‌های فنی است که بندر آستارا را تهدید می‌کند.
کشتیرانی جمهوری اسلامی قریب به 26 سال است که در دریای خزر فعال است و در سخت‌ترین شرایط تحریم، پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دریای خزر سرافراز نگه داشته و نقشی استراتژیک در اقتصاد سیاسی منطقه داشته است. در شرایطی که ایران در معرض تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار دارد و کشتیرانی جمهوری اسلامی نقشی استراتژیک در زنده نگه داشتن جریان اقتصاد کشور دارد، انتظار می‌رود مسوولان از جمله مسوولان شهر آستارا و مسوولان استانی حداقل امکانات فنی را در بندر آستارا فراهم کنند و دربه‌در دنبال یدک‌کش از شهری دیگر برای ماله‌کشی بر کوتاهی‌ها نباشند!

print

پاسخی بگذارید