در مدارس شهرستان بهشهر برگزار شد
تاریخ: ۲:۰۸ :: ۱۳۹۷/۱۰/۰۹

کارشناسان بندر امیرآباد به منظور آشنایی با انواع آلودگی دریایی که توسط انسانها و کشتی ها ایجاد می شود یک دوره آموزشی با موضوع اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست دریایی در مدارس شهرستان بهشهر برگزار کردند.

به گزارش  اقتصاد شمال به نقل از واحد اطلاعات واخباروابط عمومی بندر امیر آباد؛ معاون دریایی بنادرو دریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان اینکه یکی از رسالت های مهم سازمان بنادر و دریانوردی اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست دریایی می باشد گفت یکی از  اهداف کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریای خزر که در تهران میان ۵ کشور آذربایجان، جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان به امضاء رسید ، حفاظت از محیط زیست دریای خزر از تمامی منابع آلوده کننده و نگهداری، احیا و استفاده منطقی و پایدار از منابع زنده آن  ،  اعلام شد.

مهندس حبیب اله طالبی افزود: آلودگی های ناشی از منابع واقعی در خشکی ، فعالیت‌های بستر ، شناورها و مواد زائد را از شایع ترین عواملی  می توان نام برد که موجب آلودگی آب دریای خزر می شود.

وی از دیگر عوامل آلودگی محیط زیست دریای خزر را فعالیت های انسان در دریا و سواحل برشمرد و برفرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست دریایی و اشاعه آن از سنین کودکی و نوجوانی تأکید کرد.

معاون دریایی بندرامیرآباد در پایان اظهار داشت مجموعه معاونت دریایی بندرامیرآباد در تلاش است سالانه در چندین نوبت با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ، دوره های آموزشی اشاعه  فرهنگ حفاظت از محیط زیست دریایی با ارائه مطالب آموزشی توسط کارشناسان این بندر ، نمایش فیلم، توزیع بروشور در مدارس منطقه برگزار کند.

اشاعه

 

اشاعه

print

پاسخی بگذارید