فرماندار مراوه‌تپه
تاریخ: ۲۳:۲۹ :: ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
دولت ۱۰ هزار میلیارد ریال برای رفع محرومیت‌ مراوه‌تپه هزینه کرد

فرماندار مراوه‌تپه گفت: ساکنان این شهر مرزی از ۷.۵ سال گذشته تاکنون شاهد افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی هزار و ۱۰۶ پروژه عمرانی و اقتصادی با هزینه حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال بودند که در جبران عقب‌ماندگی‌ و محرومیت‌ این شهرستان موثر بود.

امانگلدی ضمیر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که از مجموع پروژه‌های عمرانی و اقتصادی انجام شده این شهرستان از سال ۹۲ تا دهه فجر امسال ۹۸۲ پروژه افتتاح و عملیات ساخت ۱۲۴ طرح شروع شد.

به گفته وی همچنین از مجموع هزینه‌های انجام شده برای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی مراوه‌تپه در حدود هشت سال گذشته، هفت هزار و ۳۷۴ میلیارد ریال برای طرح‌های افتتاحی و ۲ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال برای پروژه‌های جدید بود.

وی اضافه کرد: هزینه‌های انجام شده یا در دست انجام توسط دولت و بخش خصوصی در مراوه تپه از سال ۹۲ تا دهه فجر امسال برای اجرای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی تاثیر مثبتی در بهبود شاخص‌های توسعه‌ای و جبران عقب‌ماندگی‌ این شهرستان مرزی داشت.

ضمیر تصریح کرد: گازرسانی به شهر و روستاهای مراوه‌تپه، آب‌رسانی به روستاها، به‌سازی راه‌های ارتباطی، توسعه و تجهیز مراکز درمانی به‌ویژه بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی، توسعه فضاهای آموزشی، اجرای طرح‌های هادی روستایی، ساخت مسکن جوانان و نیازمندان، اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری برای جلوگیری از سیلاب‌ فصلی و رانش زمین و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی بخشی از خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان مراوه‌تپه است.

فرماندار مراوه‌تپه ادامه داد: علاوه بر خدمات دولت، بنیاد علوی نیز از چند سال گذشته تاکنون بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های محرومیت زدایی و اشتغال‌زایی این شهرستان مرزی هزینه کرد که شاخص‌ترین پروژه این نهاد احداث ساختمان بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی مراوه‌تپه با هزینه ۸۰۰ میلیارد ریال بود.

وی بابیان اینکه ساخت بیمارستان از مهمترین نیازهای مراوه‌تپه و گامی مهم در ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان این شهرستان مرزی بود گفت: دولت تاکنون برای تجهیز این بیمارستان ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

ضمیر ادامه داد: وسعت محرومیت‌ و عقب ماندگی‌ مراوه‌تپه زیاد است و به همین خاطر از چند سال پیش بنیاد علوی برای رفع برخی محرومیت‌های این شهرستان مرزی به کمک دولت آمده و همراهی دولت و بنیاد، اقدامات خوبی را برای مردم رقم زده است.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند.

مراوه‌تپه با گستره سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربع از طرف شمال به کشور ترکمنستان، از سمت شرق به خراسان شمالی، از قسمت غرب به بخش داشلی برون گنبدکاووس و از سمت جنوب به شهرستان کلاله (پارک ملی گلستان) منتهی می‌شود.

print

پاسخی بگذارید